به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، تسهیل در دسترسی به کتاب، تقویت و اصلاح حلقه توزیع و فروش کتاب در کشور و ایجاد بستر کارآمد عمومی برای متمایل شدن مخاطب به خرید مجازی و حضوری از کتابفروشی از اهداف ایجاد «سامانه خرید از کتابفروشی‌» است.

در این سامانه، کتابفروشی‌های متقاضی باید اطلاعات خود را به‌روز و فهرست کتاب‌های خود را در سامانه ثبت کنند. کتاب‌هایی که اطلاعات آن‌ها مطابق بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران باشد، امکان عرضه در سامانه را دارند.

در هر دو شکل فروش حضوری و مجازی، انبار داده‌ای که در اختیار کتابفروشان قرار دارد، همان کتاب‌های فراخوانی شده از بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران است و کتابفروشان در فروش حضوری، امکان فروش کتابی که در فهرست کتاب‌هایشان بارگذاری نشده باشد را ندارند. لذا برای به‌روز بودن آثار، دسترسی مخاطب به همه کتاب‌های کتابفروشی و امکان ارائه تعداد بیشتری از کتاب‌های منتشرشده در کشور، ناشران نسبت به اعلام وصول تمامی کتاب‌های چاپ شده خود و ثبت در بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران اقدام کنند.

«سامانه خرید از کتابفروشی‌»، بستر دائمی برای فروش کتاب توسط کتابفروشی‌ها است که با ارائه تسهیلات از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را شروع کرده است. در این راستا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان یارانه برای کتابفروشی‌ها درنظر گرفته شده است. 

کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در «سامانه خرید از کتابفروشی‌» اقدام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۹ تا ۱۸ با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.