گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: پس از چند روز کش و قوس و ورای یک جدل حقوقی خانوادگی در شهر کلن آلمان، سرانجام پیکر سایه بلند شعر امروز ایران به سرزمین مادری بازگشت تا برای تشییع در تهران و سپس خاکسپاری در زادگاهش شهر رشت آماده شود. استاد ابتهاج ۱۹ مرداد در آلمان از دنیا رفت اما یک کشمکش حقوقی و قضایی بین فرزندان آن مرحوم بازگشت پیکرش را به ایران حدود دو هفته به تاخیر انداخت.

هواپیمای حامل پیکر زنده‌نام و زنده‌یاد استاد امیرهوشنگ ابتهاج عصر چهارشنبه دوم شهریور به وقت محلی از آلمان پرواز کرد و شامگاه همان روز در فرودگاه امام خمینی(ره) فرود آمد. محمود شالویی، مدیر کل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی وزارت امور خارجه به نمایندگی از دستگاه دیپلماسی در مراسم استقبال از پیکر سایه حضور داشتند و درگذشت شاعر گرانقدر و نامدار را به دخترش یلدا ابتهاج تسلیت گفتند.

قرار است مراسم تشییع پیکر سایه بلند و بی‌بدیل شعر ایران روز جمعه ساعت ۸ صبح مقابل تالار وحدت برگزار شود. عصر جمعه چهارم اردیبهشت هم مراسم تدفین در باغ محشتم شهر رشت برگزار می‌شود تا امیرهوشنگ ابتهاج ۹۴ سال پس از چشم گشودن به این جهان، برای همیشه در زادگاه و سرزمین مادری آرام بگیرد.