به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در برنامه سنندج، پایتخت کتاب اظهار داشت: بسیار مایه خوشبختی است که این توفیق شامل حال بنده شده که در جمع اهالی فرهنگ و هنر کردستان حضور پیدا کنم. امسال دوستان من در معاونت فرهنگی برای انتخاب پایتخت کتاب کشور پس از بررسی‌های بسیار، سنندج را به عنوان پایتخت ایران اسلامی انتخاب کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: من نیز توفیق داشتم، در اوایل کار دولت سفری به سنندج داشته باشم. در آن سفر کتابخانه مرکزی کشور را با نوسازی‌ها و بازسازی‌های صورت گرفته افتتاح کردیم و توانستیم در ابتدای دولت یک مجموعه خوب فرهنگی را تحویل مردم دهیم. شایستگی‌های استان کردستان بسیار زیاد است و در همین سفر پیش روی رییس جمهور به سنندج که به زودی انجام می‌شود، پروژه‌های فرهنگی بسیار خوبی را پیش‌بینی کردیم، همچنین مجموع پروژه‌های فرهنگی‌ای که پیشرفت نسبی نیز داشتند، همه را بدون استثنا در اعتبارات سفر پیش بینی کردیم.

او ادامه داد: امیدوارم بتوانیم پروژه‌ها را با سرعت قابل قبول به اتمام برسانیم تا همه این زیرساخت‌ها به اعتلای فرهنگ و هنر در کردستان کمک کند، البته هنر و فرهنگ در خون مردم کردستان عجین شده است. شما هر نقطه‌ای از این استان را بروید و ببینید جلوه‌هایی بی‌نظیری از هنر را خواهید دید. برای همین حوزه فرهنگ و هنر کردستان را ما به صورت ویژه نگاه می‌کنیم. انشاالله بتوانیم با تکمیل زیرساخت‌ها برنامه‌ها و جشنواره‌های ملی را در کردستان برگزار کنیم. همچنین امیداورم بتوانیم در شان استان کردستان و مردم آن خدمات ماندگاری را در حوزه فرهنگ و هنر ارائه دهیم.

در انتهای این مراسم نشان کلید شهرستان سنندج از سوی استاندار کردستان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد، همچنین از پوستر دوسالانه بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی، پنجمین جشنواره مولدوی خوانی هتاو و چهارمین دهه فرهنگی کردستان نیز رونمایی شد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.