به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی در نشست خبری هفتمین روز نمایشگاه تصریح کرد: اصلاح فعالیت روابط عمومی‌های ناشران به دلیل بهسازی خبر‌رسانی و انعکاس عملکرد فعالان این صنعت ضروری است.

او با اشاره به حضور دو هزار و ۸۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب اضافه کرد: عملکرد ناشران روزانه توسط هیات رسیدگی بررسی می‌شود و بعد از تشکیل ۱۰ پرونده، در جلسه دوم نیز برای ۴ ناشر خارجی و ۴ ناشر داخلی احکام قطعی صادر شده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران تخلفات ناشران را عمدتا فروش کتاب غیر، تخفیف غیرمتعارف و استفاده از کارت‌خوان غیر مجاز برشمرد و گفت: خوشبختانه نمایشگاه به دلیل زیرساخت‌های فراهم شده با استقبال مواجه است و تا پایان روز هفتم، ۱۰۰ میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است.

به گفته رمضانی، تاکنون ۲۰۰ هزار بسته پستی تحویل شده و ۷۵ هزار بسته نیز به دست مردم رسیده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل به موقع بسته‌های پستی با استقرار سه باجه در خود نمایشگاه به سرعت ادامه دارد.

او تاکید کرد: شماره پاسخگویی نمایشگاه ۹۱۰۰۹۸۸ به منظور رسیدگی به اشکالات خرید مجازی و رسیدگی به مشکلات احتمالی راه اندازی شده است.

رمضانی در پاسخ به سئوالی درباره نحوه برخورد با تخفیف ۵۰ درصدی کتاب در برخی غرفه‌ها، اضافه کرد: این موضوع مغایر آیین‌نامه بوده و انتظار می‌رود، ناشران مطابق قوانین رفتار کنند. در عین حال ناظرات سالن‌ها تلاش می‌کنند، با تذکر و گفتگو از انجام تخلف خودداری کنند.

او به برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه اشاره و تاکید کرد: برگزاری ۴ نشست در بخش بین‌الملل، ۷ برنامه در سرای اهل قلم و برنامه روز سنندج و برنامه پایتخت کتاب به همراه حضور سه وزیر علوم، بهداشت و ارشاد در روز هفتم تجربه شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به بخش شتاب‌دهنده‌های نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: در این بخش استعدادیابی، اشتغال آفرینی و شناسایی شتاب‌دهنده‌های حوزه کتاب مدنظر است که علاوه بر جلب نظر وزارت ارشاد به دنبال این هستیم که تقاطع‌های کاری این قشر را تسهیل کرده و به فعالیت این مجموعه‌ها شتاب دهیم.

در این جلسه مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران به همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان با نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌ها در روزهای پایانی هفته پیش بینی شده است.

حسین صفری خواستار استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی شد و با تقدیر از همراهی مترو تهران تصریح کرد: تاکنون مترو تهران ۳۰۰ هزار نفر را به مقصد نمایشگاه رسانده است.

او به آمادگی پارکینگ‌ها برای ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار نفر در روز عملکرد ورودی پارکینگ‌های نمایشگاه است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.