گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: یک هفته از آغاز نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد و در غبارآلودترین روزهای بهاری پایتخت، انتشار سفرنامه سفر ۱۳ سال پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان زیبا و قهرمان‌پرور کردستان می‌تواند شوری دیگر در این رویداد مهم فرهنگی بیافریند؛ سفری تاریخی که حتی دیدن تصاویرش هم خاطره‌های آن را تکرار و کام‌ها را شیرین می‌کند.

مهدی قزلی که در گذشته نه‌چندان دور مدیر عامل بنیاد شعر و ابیات داستانی ایرانیان بود و این روزها مدیریت انتشارات جام‌جم را بر عهده دارد، در سفر بهار سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب به کردستان در گروه پوشش رسانه‌ای این سفر حضور داشت. او در هشت روز حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این استان غربی و دیدار معظم‌له با شهروندان شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و سقز «همپای مسافر اردیبهشت» بود و حالا یادداشت‌ها و روزنوشت‌هایش را در قالب یک کتاب ۱۲۶ صفحه‌ای به زیور طبع آراسته است.

Hampa

شاید بتوان یکی از خواندنی‌ترین و ماندگارترین روایت‌ها از سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب را «داستان سیستان» دانست که به قلم رضا امیرخانی به زیور طبع آراسته شد و ماجراهای سفر ایشان را به استان زرخیز سیستان و بلوچستان به شیرین‌ترین شکل ممکن به تصویر کشید. حالا سال‌ها پس از به بازار آمدن «داستان سیستان»، نوبت به «همپای مسافر اردیبهشت» رسیده که یک سفر استانی دیگر از رهبر انقلاب را برای همیشه در قالب کتاب ماندگار و خواندنی کند.

قزلی پیش‌تر با دو کتاب «پنجره‌های تشنه» (روایت سفر ضریح حرم امام حسین(ع) از تهران به کربلا) و «جای پای جلال» (سفر به شهرهایی که زمانی میزبان جلال آل‌احمد بودند) نشان داده رمز و راز سفرنامه‌نویسی را خوب می‌داند. «همپای مسافر اردیبهشت» تازه‌ترین تجربه او در این عرصه است که امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران می‌آید و در دسترس دوستداران سفر و سفرنامه‌نویسی قرار می‌گیرد.

Rahbar021

«همپای مسافر اردیبهشت» کتابی است ۱۲۶ صفحه‌ای که با هشت قطعه تصویر از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در اردیبهشت ۸۸ در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و از امروز در غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران (شبستان اصلی، ابتدای راهرو ۶) پیش روی کتابدوستان است.