به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شکل رسمی 20 اردیبهشت 1401 از ساعت 10 در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد. حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در حاشیه بازدید از غرفه کمیسیون گفت: خیلی خرسندیم که حضور ما در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران باعث جمع‌بندی آثار و تالیفات سال‌ها تلاش کمیسیون ملی یونسکو در حوزه نشر و اطلاع رسانی به عموم علاقه مندان این حوزه شده است.

ایوبی افزود: خوشبختانه تلاش کمیسیون ملی در حوزه نشر همچنان ادامه دارد و همین امر باعث چاپ و نشر آثار ارزشمند و منحصر به فردی در حوزه های مختلف شده است. ما در طی این سال ها بیش از 180 عنوان کتاب را به چاپ رساندیم و از سال گذشنه نیز با جدیتی مضاعف چند اثر خوب و فاخر را هم به چاپ رساندیم.

ایوبی در پایان با اشاره به این نکته که دنیای امروز، دنیای نصویر و پیام‌های کوتاه است، افزود: با وجود همه اینها هنوز هم کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین و پایدارترین کار فرهنگی ماندگار است.

غرفه کمیسیون ملی یونسکو با بیش از نیم قرن سابقه انتشاراتی با نشست‌های علمی محور در حوزه کتاب، سواد و کتابخوانی از منظر یونسکو در این نمایشگاه با حضور صاحبنظران در طبقه فوقانی بخش ‌بین‌الملل میزبان علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

کمیسیون ملی یونسکو-ایران، دارای کتاب‌هایی منحصربه‌فرد در حوزه‌های مختلف کاری یونسکو و این آثار شامل کتاب‌های نفیس در قالب ترجمه، تالیف و گردآوری است که با هدایت کتابخانه و مرکز اسناد این کمیسیون که به تازگی در مجموعه جُندی شاپور بازگشایی شده آماده خدمت‌رسانی به محققان، دانشجویان و سایر مراجعه‌کنندگان نمایشگاه خواهد بود.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. این رویداد در فضای مجازی در سامانه ketab.ir فعال خواهد بود.