به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بهادر میکائیلی گفت: در نمایشگاه کتاب، فرصتی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی ایرانیان کلیمی در دوره معاصر با سخنرانی هارون یشایایی محقق و پژوهشگر، فراهم شده است.

او افزود: انجمن کلیمیان ایران، این رویداد فرهنگی را فرصتی برای معرفی جامعه ایرانی کلیمی به جامعه اکثریت می‌داند و مهمترین تولیدات شعرا، نویسندگان و مترجمان کلیمی به مراجعان معرفی خواهد شد.

مسئول غرفه انجمن کلیمیان ایران با اشاره به اینکه روزانه کارشناسان مذهبی در محل حضور یافته و به سوالات مراجعان پاسخ می‌دهند، اضافه کرد: کتب شاخص کلیمیان از جمله تورات، اندرز پدران، فرهنگ لغت عبری و کتب شاخص شعر و ادب عبری در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

میکائیلی درباره تفاوت فروش مجازی و حضوری کتاب تصریح کرد: هر چند فروش مجازی می‌تواند در کنار فروش حضوری مفید باشد، اما به عنوان یک ایرانی کلیمی فکر می‌کنم اگر کتاب به صورت حضوری خریداری شود به مراتب بهتر خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که عموما چه گروه سنی در سال‌های گذشته به غرفه کلیمیان مراجعه می‌کردند، گفت: تمامی گروه‌های سنی به ویژه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشجویان رشته‌های حقوق و قوه قضاییه و همچنین اساتید دانشگاه به این غرفه مراجعه داشته‌اند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.