به گزارش هنرآنلاین، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در اطلاعیه‌ای خطاب به ناشران نوشته است: «با عنایت به افزایش بی‌رویه فروش کتاب در فضای مجازی و در پی آن تکثیر و توزیع غیر قانونی کتاب‌های فیک توسط افراد سودجو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با هدف صیانت از حقوق اهالی فرهنگ، ناشران، کتابفروشان و موزعان، مترجمان و مولفان بر خود لازم می‌داند که به عنوان نهاد صنفی برای جلوگیری از این اقدام نکاتی را جهت تاکید اعضای صنف یادآور شود. 

در صورت مشاهده هرگونه فروش غیرمجاز کتاهای خود توسط سایت‌ها و ... اقدامات زیر را انجام دهید. ناشر ابتدا موضوع را با قید فوریت با واحد حقوقی سایت مورد نظر مطرح و درخواست رسیدگی را برای واحد مربوطه ارسال کند.

با عنایت به موارد مطروحه در نامه شماره  ۲۲۰۵۴۲/۱۴۰۰ تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ مدیر کل محترم دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست  مدیرمسئول انتشارات(شاکی)  از طریق دادسرای ناحیه ۳۱ تهران ویژه جرائم رایانه‌ای نسبت به ثبت درخواست شکایت علیه متخلفین اقدام کند تا طی مراحل قانونی اقدامات موثر صورت پذیرد.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اقدام اساسی مبنی بر دریافت رسته فروش کتاب در فضای مجازی  را به اتاق اصناف تهران و ایران ارسال کرده و منتظر پاسخ از دستگاه‌های مربوطه است.»