به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این بازدید که یاسر احمدوند رئیس و علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب‎‌تهران، وزیر ارشاد را همراهی می‌کردند به تشریح و توضیح جزئیات بخش‌‎های مختلف نمایشگاه پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بازدید میدانی از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله انبار گمرک، سالن ناشران عمومی در شبستان، بخش بین‌الملل و سالن ناشران کودک و نوجوان در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت. اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود، افزود: با توکل به خدا و همت عزیزان، کار برگزاری نمایشگاه در شرایط بیماری پیش رفت.

اسماعیلی با تمجید از وضعیت نمایشگاه ۴۸ ساعت پیش از افتتاحیه افزود: شرایط خوبی را شاهد بودیم. این شرایط و وضعیت جز با انگیزه و کار جهادی و غیراداری امکان‌پذیر نیست.

او در ادامه با اشاره به اینکه بعد از دو سال برگزار نشدن نمایشگاه، توقع می‌رفت در آغاز سال و بهار طبیعت، بهار کتاب‌دوستان و فرهنگ‌دوستان هم رقم بخورد گفت: در نمایشگاه کتاب تهران هم صرفا به دنبال برگزاری یک رویداد نیستیم و می خواهیم یک جشنواره بزرگ فرهنگی و بهار کتاب رقم بخورد.

اسماعیلی همچنین استقبال مردم از نمایشگاه قرآن در ایام ماه رمضان را نشانه آن دانست که جامعه تشنه فعالیت‌ها و رویدادهای ایجابی فرهنگی و هنری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این جلسه با تاکید بر اینکه تعاملات بین‌المللی بخش مهمی از نمایشگاه است و حضور ناشران خارجی و نمایندگان فرهنگی این کشورها هم در همین راستا صورت می‌گیرد، محور اصلی حضور مهمان ویژه در نمایشگاه را تعاملات منطقه‌ای با همسایگان توصیف کرد و افزود: انتخاب قطر به دلیل شرایط خاصی صورت گرفت که این کشور در سال جاری میلادی دارد. سطح ارتباطات و روابط دو کشور بالاست. در روزهای آینده امیر قطر به ایران خواهد آمد و وزیر فرهنگ این کشور هم مهمان نمایشگاه خواهد بود. به دنبال این هستیم که در حاشیه جام جهانی فوتبال هم حضور فرهنگی مطلوبی داشته باشیم. برای همین منظور هم کمیته فرهنگی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.