گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علی باباجانی نویسنده و شاعر، با این توضیح که رمان نوجوان «بچه‌های کوچه شهناز» را در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب که توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی منتشر می‌شود با محوریت انقلاب و دفاع‌مقدس نوشته شده است.

او که این کتاب را براساس زندگی شهید سپهبد قرنی نوشته است، ادامه‌داد: رمانی که نوشتم زندگی مستند این شهید نیست بلکه تولد یک کودک، زمان رشد، حضور در مبارزات انقلابی، تاثیرگذاری در منطقه زندگی و گام برداشتن در راستای اهداف انقلاب را مورد توجه قرار داده‌ام.

باباجانی درباره مجموعه سه جلدی «نارینا و پپختون» که توسط انتشارات شهرقلم منتشر شده، اظهارداشت: «کادوی تولدی که بپر بپر می‌کرد»، «اتاقی که شلوغ پلوغ بود» و «کفشی که خودش راه می‌رفت» عناوین این کتاب‌ها است.

او این مجموعه را قصه طنز کودکانه‌ دانست و افزود: «نارینا و پپختون» که قرارست در ۱۲ جلد منتشر شود درباره یک شخصیت خیالی به‌اسم پپختون است که همراه دختری با نام نارینا اتفاقات طنزآمیزی را رقم می‌زنند. این دختر با پپختون رشد می‌کند.

باباجانی این روزها مشغول نگارش رمانی تازه است. ایده آن را با نگاه به اطرافش گرفته و از زندگی پیرمردی می‌گوید که در یک روز کاری تا شب اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. این رخدادها با حوادث عاشورا ارتباط دارد.

«آدم برفى چشم تیله‌اى»،‌ «دو تکه ماه»، «بهار کى مى‌آید»، «آن‌جا که دلم جا ماند»، «اتل متل یه بابا» و «تو را صدا می‌زنم» عناوین برخی آثار منتشر شده این پژوهشگر، مدرس و منتقد است.