به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در ابتدای جلسه علی رمضانی قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه کتاب، با اشاره به بحث جانمایی ناشران گفت: همه ناشران امسال در فضای مسقف جانمایی خواهند شد. با توجه به استقبالی که از نمایشگاه صورت گرفته است احتمالاً ناشران جامانده در بخش مجازی بتوانند حضور پیدا کنند چرا که ظرفیت پذیرش در بخش فیزیکی به اتمام رسیده است.

رمضانی درباره بخش مجازی نمایشگاه با تذکر این نکته که مخاطب این بخش هم با اعتماد به نمایشگاه و وزارت ارشاد اقدام به خرید می‌کند افزود: ناشرانی که تنها در بخش مجازی حضور پیدا ‌کنند به‌زودی می‌توانند با انجام بارگذاری و تایید ثبت‌نام، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی نمایشگاه هم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به شروع ثبت‌نام یارانه خرید کتاب برای سازمان‌ها و نهادها از روز سه‌شنبه، مشخص شدن وضعیت یارانه دانشجویان و اعضای هیات علمی را منوط به دریافت لیست از وزارت علوم دانست و بیان کرد: سعی‌مان این است که نهایتا اوایل هفته آینده ثبت‌نام بن دانشجویی را هم فعال کنیم.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه در این جلسه با اشاره به مقدمات اجرایی آماده‌سازی سالن‌ها گفت: تحویل گرفتن و نظافت و آماده‌سازی سالن‌ها برای آغاز غرفه‌بندی شروع شده و اعضای کمیته‌های ایمنی و امنیتی و حمل و نقل و ترافیک و سایر دستگاه‌های همکار با نمایشگاه مستمرا مراجعه و از جانمایی‌های تعیین شده و اقدامات مدنظر بازدید می‌کنند.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران هم با اشاره به محموله‌های بار ناشران خارجی اظهار داشت: با گمرک مرتبا در حال مذاکره هستیم که برای ترخیص محموله‌های کتاب ناشران خارجی همکاری بیشتری صورت بگیرد. همچنین برای  سهولت اعطای ویزای ناشران خارجی در تلاش هستیم و تا امروز حضور ۱۳ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قطعی شده است.

مجید صحاف مدیر کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه هم به نگرانی بعضی ناشران اشاره کرد و گفت: به‌خاطر برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی، ناشرین این اضطراب را دارند که نتوانند هر دو را به خوبی مدیریت کنند اما در تلاش هستیم با ارائه آموزش‌ها و محتواهای مکتوب و مجازی به ناشران کمک کنیم و راهکارهایی برای آسان‌تر شدن موضوع ارائه کنیم.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.