گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شهرام شفیعی، نویسنده و طنزپرداز با این توضیح که جلد دوم مجموعه جدید «رفیق بی‌کلک: اسب» به‌تازگی منتشر شده به هنرآنلاین گفت: این کتاب شوخی با غرب وحشی است و فضای وسترن دارد. انتشارات هوپا این مجموعه را نشر می‌دهد.

او با بیان این که جلد سوم کتاب «پادشاه بی‌تربیت‌ها» در مرحله صفحه‌بندی است، افزود: این اثر ادامه مجموعه پنج جلدی «جزیره بی‌تربیت‌ها» محسوب می‌شود که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را چاپ کرده بود. دنباله کار با نام «پادشاه بی‌تربیت‌ها» در نشر شهر قصه چاپ خواهدشد. داستان‌ها در جزیره‌ای فرضی روی می‌دهد که تا صد سال قبل، بی‌تربیت‌ها حکومت داشتند.

شفیعی که کتاب «آقای شیرینی‌جات» را برای چاپ به نشر محراب قلم سپرده، ادامه‌داد: این اثر در مرحله صفحه‌بندی است. کتابی نیمه کمیک‌استریپ به‌شمار می‌آید یعنی کمیک‌استریپی است که متن دارد. جلد سیزدهم «قصه‌های من و بچه‌هام» نیز در حال تصویرگری است. جلدهای این کتاب اخیرا تجدید چاپ شده است.

او کتابی در نشر پرتقال زیر چاپ دارد که نامش هنوز قطعی نیست و مشغول نوشتن جلد سوم «رفیق بی‌کلک: اسب» است.

شهرام شفیعی ملقب به (سفیر لبخند بچه‌ها)، در تاریخ مطبوعات کودک و نوجوان ایران، رکورددار بیشترین قصه‌های سریال برای بچه‌هاست. این ژورنالیست، ویراستار ارشد و مدرس ادبیات داستانی، از سال ۱۳۶۶ انتشار آثارش را در مطبوعات رسمی و از ۱۳۶۷ به‌صورت کتاب آغاز کرد. تاکنون بیش از دویست اثر از او منتشر شده است.