به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه هماهنگی برای ورود کتاب‌های خارجی به منظور عرضه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علیرضا مقدسی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرود عسگری معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه و حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه برگزار شد.

در این جلسه یاسر احمدوند درباره فعالیت‌ها، برنامه‌ها، روند اجرایی و شرایط جدید برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی ارائه و نیازها و خواسته‌های گمرکی این دوره از نمایشگاه را مطرح کرد.  

تسهیل ورود کتاب‌های خارجی به کشور، امکان راه‌اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه (مصلای امام خمینی(ره))، کاهش هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی، تسهیل حضور ناشران خارجی، کاهش مراحل اداری در گمرک و... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آنها بحث و تصمیم‌گیری شد تا بخش خارجی با قدرت بیشتری در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه همچنین علیرضا مقدسی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک کار ملی است و گمرک به صورت ویژه در خدمت نمایشگاه و کنار ناشران خواهد بود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌و‌یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار خواهد شد.