گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان از زبان خدمتکاری به نام نلی روایت می‌شود و دیده‌ها و شنیده‌های او مخاطب را به شناخت از اشخاص داستان دعوت می‌کند. رویارویی فقر و ثروت، عشق و دوری و حضور ارواح مضامین اصلی «بلندی‌های بادگیر» یا (عشق هرگز نمی‌میرد) را تشکیل می‌دهند. پسری که در خیابان رها شده توسط پدر خانواده‌ای به خانه آورده می‌شود تا در کنار دو فرزند پسر و دخترش بزرگ شود. او از دنیا می‌رود و پسر خانواده که از نخست با ورود هیت‌کلیف مشکل داشته رفتارش با او بدتر شده و مانع ازدواجش با کاترین خواهرش می‌شود. این عشق ناکام، رفتار خشونت‌آمیز و انتقام‌گیری هیت‌کلیف را در پی دارد.

این کتاب که در هفت فصل ترجمه و تلخیص شده روایتی عاشقانه دارد. عنوان رمان نیز از نام مکانی می‌آید که داستان در آن اتفاق می‌افتد. این اثر معروف بارها توسط مترجمان و ناشران مختلفی در ایران نشر یافته است.

در بخشی از کتاب آمده است: «نلی در حالی که دوخت‌ودوز می‌کرد، گفت:«آه، اتفاق بدتر از این در راه بود، آقای لاک‌وود. کاترین آن روزها دختری شرور و وحشی بود. اما زیباترین چشم‌ها، شیرین‌ترین لبخندها و سبک‌ترین قدم‌ها را در آن محل داشت. او بیشتر از همه ما از جانب هیت‌کلیف تحقیر می‌شد. مجبور بودیم تمام روز کتی را زیرنظر داشته باشیم تا یک وقت سررشته امور از دستمان در نرود. خیلی مغرور بود و دلش می‌خواست به ما امر و نهی کند».

امیلی برونته داستان‌نویس و شاعر بریتانیایی است. او در سال ۱۸۱۸ در شمال انگلستان به دنیا آمد. امیلی در سال ۱۸۳۸ معلم شد امابه‌خاطر فشارکار زیاد، کارش را رها کرد. در سال ۱۸۴۷ تنها رمان خود «بلندی‌های بادگیر» را منتشر کرد. این رمان در ابتدا شکست خورد اما بعد از مرگ برونته در فهرست بهترین رمان‌های انگلیسی قرار گرفت و سال‌هاست در سراسر جهان تجدید چاپ می‌شود و علاقه‌مندان زیادی دارد. این نویسنده عمر کوتاهی داشت و در طول زندگی خود تحت‌تاثیر رفتارهای پر التهاب پدرش از سندروم «آسپرگر» که نوعی بیماری زیستی‌عصبی است و عملکرد اعصاب را مختل می‌کند، رنج می‌برد. او در سی سالگی و یک سال پس از انتشار کتابش بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.

کتاب «بلندی‌های بادگیر» یا (عشق هرگز نمی‌میرد) نوشته امیلی برونته با ترجمه و تلخیص صبورا جلالی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۸ هزار تومان به ضمیمه تصویر توسط نشر نفیر منتشر شده است. این اثر از مجموعه (خلاصه کلاسیک‌های جهان ۱۰) نشر یافته که با هدف آشنایی با آثار کلاسیک جهان منتشر می‌شود.