گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این رمان در بیست فصل داستان چهار خواهر است. آن‌ها با وجود تفاوت‌های شخصیتی بسیار و مشکلاتی که گهگاهی با هم دارند، به یکدیگر علاقه‌مند هستند و همدیگر را همراهی می‌کنند. پدر این خانواده به‌عنوان کشیش و برای کمک به جوانان هم‌وطن به جنگ رفته است. همسر و فرزندانش منتظر بازگشت پدر هستند. هر کدام از این دختران برای غلبه بر مشکلات تلاش و در روزهای سخت، زندگی پر از عشق، امید، همبستگی و ایثار را تجربه می‌کنند. تجربه‌ای که باعث می‌شود خیلی زودتر بزرگ شوند.

لوییزا می‌‌الکات نویسنده‌ آمریکایی‌تبار، در سن ۳۵ سالگی کتاب «زنان کوچک» را با الهام از زندگی شخصی خود نوشت که موجب محبوبیت و شهرتش شد. از این داستان در قالب فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و کارتون اقتباس شده است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان «مردان کوچک»، «همسران خوب»، «پسران جو» و «افسانه گل» را نام برد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «در یک بعدازظهر کسل‌کننده، در حالی که مارگارت پشت پنجره ایستاده بود و به باغ سرمازده نگاه می‌کرد. گفت: «نوامبر بدترین ماه ساله.» جو که نمی‌دانست لکه جوهر روی دماغش است، در حالی که در فکر بود، گفت: «برای همین من توی نوامبر به دنیا اومدم.» مگ که ناراحت بود، گفت: «نمی‌دانم چرا توی خونواده ما هیچ اتفاقی خوشی نمی‌افته. هر روز یه روز تکراریه مثه دیروز.» جو آهی کشید و گفت: «چقدر افسرده‌ایم! مگ، کاش می‌تونستم برای تو هم مثه قهرمان زن داستانم یه کاری بکنم. تو هم خوبی، هم خوشگل. مثلا می‌نوشتم «ناگهان یکی از خویشاوندان پولدارش برای او ارث بزرگی به‌جا گذاشت.» مگ با لحن تلخی گفت: «این روزا دیگه کسی این‌جوری پول‌دار نمی‌شه. مردا باید کار کنن، زن‌ها هم باید ازدواج کنن. چه دنیای وحشتناکی!» ایمی که داشت با گل مجسمه درست می‌کرد، گفت: «من و جو می‌خوایم خیلی پول‌دار بشیم و به همه‌تون کمک کنیم. فقط یه ده سالی زمان می‌بره.»

کتاب «زنان کوچک» نوشته لوییزا می‌الکات با ترجمه و تلخیص مینا سکه‌زنان‌حقیقی و سوگند همدانی‌مجرد از مجموعه (خلاصه کلاسیک‌های جهان ۱۱) در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۲ هزار تومان توسط نشر نفیر منتشر شده است. این مجموعه با هدف آشنایی با آثار کلاسیک جهان نشر می‌یابد.