گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این نمایشنامه بر مبنای طرحی از سیدمهدی شجاعی به رشته تحریر درآمده است. داستان آن درباره مردمی است که از حضرت ولی‌عصر (عج) به‌خاطر غیبت طولانی به محضر دادگاه شکایت می‌برند. حضرت خودشان در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شوند و وکیلی جهت دفاع به دادگاه می‌فرستند. وکیل در دادگاه متوجه می‌شود شاکیان حضرت ولی‌عصر (عج)، آستین‌هایشان خیس است و در بین جمع هم دجال حضور دارد. (آستین‌های خیس استعاره از قوم طالوت و جالوت است).

صادق عاشورپور نویسنده این اثر به هنرآنلاین گفت: نمایشنامه «بوی نا» تنها کتابی است که به‌طور مستقیم از آیات قرآنی و روایات فقهی درباره غیبت و انتظار به نگارش درآمده است. به‌خاطر این که در مذهب شیعه، اجازه تصویرسازی و حضور فیزیکی ائمه‌اطهار (ع)، وجود ندارد، کاراکتر وکیل حضرت بقیه‌الله در این نمایشنامه معرفی شده است.

او که مبحث غیبت و انتظار را در چهارچوب ولایت‌پذیری مرتبط و مطرح کرده، افزود: از داستان قوم طالوت در قرآن بهره برده‌ام. همچنین حضور دجال در جمع مردم شاکی از شاخصه‌های این نمایشنامه هست. در به تصویر کشیدن دادگاه هم با استعاره و کنایه، کاراکترهای حقوقی این نمایشنامه را به تماشاگر شناساندم.

کتاب «بوی نا» در انتشارات آثار برتر در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه با قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.