به گزارش هنرآنلاین، این شماره با تیتر «بیرق گلگون بهار» پرونده‌ای درباره‌ هوشنگ ابتهاج و جست‌وجویی در رازهای محبوبیتش، پرونده‌ای درباره‌ شعر و زندگی علیشاه مولوی، پرونده‌ای در مورد پرتو کرمانشاهی و همچنین پرونده‌ای درباره‌ شعر جهان منتشر شده است.

در این شماره‌ «وزن دنیا» از شاعران استان‌های تهران، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم و گلستان شعر منتشر شده است. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه» بخش اول منعکس‌کننده شعر شاعران خارج از کشور و بخش دوم شعر شاعران کارگاه حبیب موسوی بی‌بالانی است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌ هوشنگ ابتهاج و جست‌وجویی در رازهای محبوبیتش  درج شده است؛ «شمایل شعر و نجابت» پاسخ فیض شریفی، علی دهباشی، محمدرضا روزبه و احمد بیرانوند است به این پرسش که: چرا هوشنگ ابتهاج محبوب است؟، «معادله‌ تکثیرپذیر ابژه‌ها» عنوان گفت‌وگویی‌ست با امین رجبیان؛ جامعه‌شناس ادبیات درباره‌ دلایل شهرت هوشنگ ابتهاج. میترا فردوسی نیز  در گفت‌وگویی با هادی خانیکی نگاهی داشته به شعر ارغوان و دلایل محبوبیت این شعر در بین مردم. «اعتدال‌گرای محبوب» عنوان گفت‌وگویی ست با کامیار عابدی درباره‌ نگاه آرمان‌گرایانه تمثیل‌ها و استعاره‌های شعر هوشنگ ابتهاج. در گفت‌وگویی دیگر ناصر مسعودی از رفاقت و خاطراتش با هوشنگ ابتهاج گفته است.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به صابر محمدی، محمد مفتاحی، مهدی فیروزیان، نگار حسینخانی، سیدفرزام حسینی و میرعلیرضا میرعلی‌نقی اشاره کرد.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «شاعر آرمان و مبارزه» مروری بر شعر و زندگی علیشاه مولوی داشته است با نوشته‌هایی از علی ثباتی، مهرنوش قربانعلی، سریا داودی حموله، صابر محمدی، رضا حیرانی و حسن ملائی. در این پرونده همچنین گفت‌وگویی با میسا مولوی درباره‌ شعر و زندگی پدرش صورت گرفته است.

بخش «در دوردست» که پنجره‌ای‌ست به شعر جهان، در این شماره مروری داشته بر سیر تطور و شعرهایی از مکتب داداییسم و چهره‌های شاخص این جنبش تاثیرگذار و در کنارش پرونده‌ای درباره‌ جنبش نوزایی هارلم و شاعران مهم این رفرم مهم تاریخ ادبیات به همراه یک مطلب کارگاهی منتشر شده است. از مترجمان این بخش می‌توان به سعدی گل‌بیانی، حسین مکی‌زاده، بنفشه فریس‌آبادی، نیما جم، مهسا سهرابی، افسانه نجم‌آبادی، سارا خلیلی و نازیار عمرانی اشاره کرد.

وزن دنیا در بخش «یاد» با یادداشت‌هایی از یدالله عاطفی و فرهاد صفریان نگاهی داشته به شعر و زندگی شاعر تازه درگذشته پرتو کرمانشاهی.

شماره‌ بیستم «وزن دنیا» با صاحب‌امتیاز و مدیرمسئولی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی‌نیا، در ۲۲۸ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.