به گزارش هنرآنلاین، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: کمیته فعالیت‌های فرهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه با هم‌افزایی مؤسسات، ناشران و سایر مراکز فرهنگی برنامه‌های مختلفی را با هدف «ترویج کتاب و کتابخوانی» و «برپایی رویدادهای فرهنگی در حوزه نشر و اهل‌ قلم» در سطح ملی و گستره کشور در سازمان‌ها و سطح ستاد نمایشگاه برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

رمضانی همچنین گفت: مطابق گزارش‎های دریافتی از اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، مراکز و نهادهای فرهنگی کشور بیش از ۳۰۰ برنامه و فعالیت کتاب‌محور خرد و کلان را در ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار کردند؛ همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیش از ۲۰۰۰ برنامه را تدارک دید و اجرا کرد.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، بنیاد مکتب حاج‌قاسم سلیمانی، انجمن نقد ادبی، انجمن ویرایش و درست‌نویسی، انجمن فرهنگی زنان ناشر، اتحادیه ناشران کتاب تهران، انجمن علمی بازاریابی، انجمن ویراستاران، انجمن صنفی مترجمان، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، انجمن قلم ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و... از سازمان‌ها و نهادهای همکار با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بودند.

وی با اشاره به پویش «#من_هم_کتاب_خریدم»، پویش «#این_کتاب_را_بخرید» و پویش «#نذر_کتاب» که در ایام دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اجرا شد گفت: در این نمایشگاه ۵۲ نشست‌‌ تخصصی و عمومی در ۴ محور حوزه کتاب و کتابخوانی، اقتصاد نشر، نشر الکترونیک و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهاد‌های کتاب‌محور برنامه‌ریزی شد که شامل ۳۰ نشست داخلی، ۱۰ نشست بین‌الملل، ۴ محفل ادبی و ۸ کارگاه آموزشی می‌شود. از دیگر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تمهید امکان بازدید بیش از ۷۰ نفر از فرهیختگان فرهنگی، هنری، سیاسی و نویسندگان از فرآیند پشتیبانی و ستاد برگزاری نمایشگاه بود که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد.

مدیر عامل خانه کتاب افزود: بیش از ۷۴۶ هزار بسته معادل ۹۳ درصد مرسوله‌های پستی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به دست مخاطبان رسیده و با وجود شیوع سویه جدید کرونا و مبتلا شدن برخی عوامل در دفاتر ناشرین و دفاتر پستی در بعضی از استان‌ها، تاکنون تنها ۷ درصد کتاب‌ها تحویل نشده است. به همین منظور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نیروهای جایگزین با تدابیری شرایط آماده‌سازی و ارسال سایر مرسوله‌ها را فراهم کنند.

رمضانی در پایان درباره تسویه‌حساب با ناشران شرکت‌کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: مرحله دوم پرداخت مطالبات ناشران حاضر در نمایشگاه بر اساس بسته‌هایی که به خریداران تحویل شده تا پایان بهمن ۱۴۰۰ آغاز و مبالغ به شماره حساب اعلامی ناشر در زمان ثبت نام واریز می‌شود. سایر ناشران نیز پس از رسیدن کتاب‌ها به مخاطبان که اطلاعات آن به صورت برخط از سامانه شرکت ملی پست دریافت می‌شود، در فهرست پرداخت قرار می‌گیرند.