به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، «عجب دست‌پختی دارد رفیق!» عنوان کتابی تازه‌چاپ از نشر پرنده‌ آبی است. این اثر داستانی تخیلی را مریم بهرامی برای گروه سنی الف و ب نوشته و محبوبه یزدانی نیز تصویرسازی کتاب را بر عهده داشته‌ است.

مضامین داستانی عجب دست‌پختی دارد رفیق را مولفه‌هایی همچون دوستی و رابطه با حیوانات، برداشت و نگاه مثبت حیوانات به رفتارهای ما، مهربانی، مثبت‌اندیشی، شراکت و... تشکیل داده است. کتاب‌های تصویری مجموعه «آکادمی داستان» پرنده‌ آبی انتشارات علمی و فرهنگی مجموعه‌ای‌اند که در آن‌ها تصویر جایگاهی کلیدی و اصلی دارد. در کارگاه‌های کتاب تصویری این آکادمی تلاش شده است تا به ایده‌های تصویری، زبان تصویر و تجربه‌ی بکارگیری کلام، در کوتاه‌ترین و تاثیرگزارترین حالت خود، ارزش بخشیده شود و کتاب‌هایی کارآمد، چندوجهی، مناسب مخاطب امروز و با موضوعاتی بروز تولید شود.

روایت این کتاب تازه‌چاپ کودک و نوجوان درباره‌ رابطه‌ مرد و گربه است. گربه به مردی که در حال خریدن ماهی است، به چشم دوستش نگاه می‌کند، ولی مرد هر کار ممکنی می‌کند که گربه دنبالش نرود. دیدگاه مثبت‌اندیش گربه باعث می‌شود که به تمام رفتارهای بد مرد را به نشانه‌ دوستی بنگرد و با خود خیال کند ماهی‌ای که مرد به تازگی خرید کرده، برای پذیرایی از او است.

انتشارات پرنده‌ آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) کتاب «عجب دست‌پختی دارد رفیق»  را در سال ۱۴۰۰، در قطع رقعی و در ۲۶ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان و در شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.