به گزارش هنرآنلاین، «پسرک، خواب، بیداری» داستانی تخیلی‌ و فانتزی را احمدرضا احمدی برای گروه سنی (الف) و (ب) نوشته است و انتشارات پرنده‌ آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) آن را با قیمت ۶۰ هزارتومان، در ۳۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ به چاپ رسانده است. نوشین خائفی‌اشکذری تصویرگری کتاب را بر عهده داشته‌ است.

احمدرضا احمدی از پرکارترین شاعران معاصر است که با ادبیات فارسی کهن و نو آشنایی عمیق دارد و در سال‌های گذشته دفاتر شعر بسیاری از او به چاپ رسیده است. مخاطبان احمدی او را بیشتر با آثارش برای بزرگ‌سالان می‌شناسند، ولی باید توجه داشت که او آثار داستانی و شعری در ادبیات کودک و نوجوان در زمینه داستان نیز دارد مثلا از دیگر آثار احمدرضا احمدی که پیش‌تر برای کودکان نوشته شده و در انتشارات علمی‌ و فرهنگی (پرنده آبی) به چاپ رسیده، می‌توان به «تکه ابر، شاخه نرگس»، «حوض کوچک، قایق کوچک» و «کبوتر و ساعت» در سال‌های دورتر اشاره کرد. احمدی در همکاری دیگری با پرنده آبی در سال ۱۴۰۰، همزمان کتاب «شاعر و گل‌ها» را نیز برای کودکان منتشر کرده است.

آثار احمدرضا احمدی در حوزه کودکان مخاطبان خاص خود را دارید. در این دست آثار وجه انتزاعی و شعرگونگی ویژگی و درون‎‌مایه اصلی به شمار می‌رود. در «پسرک، خواب، بیداری» نیز در دنباله این ویژگی مشترک آثار، رویاهای کودکان به تصویر کشیده می‌شود و اینکه آنان چگونه آرزوی تحقق‌بخشیدن به این آرزوها را دارند؛ آرزوهایی مثل داشتن دوچرخه، برف‌بازی، بارگشتن پدر از سفر و یا چیزهایی شبیه به این که می‌تواند رویاهای هر بچه‌ای باشد.