به گزارش هنرآنلاین، به دلیل تقارن ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) کتاب‌های مربوط به سیره، زندگینامه و... و کتاب‌های تحقیقی درباره این حضرت در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران از دیگر آثار متمایز شده در دسته‌بندی جداگانه و ذیل گروه دین قرار گرفت.

علاقه‌مندان برای مشاهده و جست‌وجوی این کتاب‌ها می‌توانند به قسمت دسته‌بندی موضوعی در صفحه اول سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران وارد شوند؛ در زیرمجموعه دین بر روی گزینه «حضرت فاطمه زهرا(س)» کلیک کرده تا به کتاب‌هایی که از سوی ناشران مختلف در این حوزه تالیف شده است، دسترسی  پیدا کنند.

تخصیص بن اعتباری خرید کتاب به اهل قلم

در راستای تکریم اهل قلم و به مناسبت فرا رسیدن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پدید‌آورندگان عضو سامانه اهل قلم از قبیل مولف، مترجم، مصحح، محقق و همچنین افرادی که نقشی در تولید اثر داشته‌اند از‌ جمله ویراستار و تصویر‌گر، اعتبار خرید کتاب (بن کتاب) در نظر گرفته است.

در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران به هفت هزار و ۴۷۲ نفر از اهالی قلم مبالغی بین یک میلیون و پانصد هزار ریال تا چهار میلیون ریال اعتبار خرید کتاب اختصاص یافته است. اعتبار خرید کتاب (بن کتاب) بر پایه اطلاعات ثبت شده در سامانه اهل قلم و آیین‌نامه اجرایی منتشر شده در آن سامانه (آیین‌نامه بن ۱۴۰۰) به اهالی قلم اختصاص پیدا کرده است.

 همچنین پیامکی از سوی خانه کتاب وادبیات ایران به اهالی قلم واجد شرایط ارسال شده است که می‌توانند با اعتبار تخصیص یافته در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.   

بن خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت اعتبار خرید به کد ملی افراد اختصاص یافته و این اعتبار فقط در زمان نمایشگاه (از سوم تا دهم بهمن ماه) در سامانه خرید کتاب به نشانی ketab.ir قابل استفاده است و بعد از پایان یافتن زمان نمایشگاه اعتبار نخواهد شد. بنابراین بن کتاب به صورت صدور یا شارژ کارت بانکی نخواهد بود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.