به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عصر امروز شنبه ۲ بهمن‌ماه، با حضور محمود شالویی دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، محمد الهیاری مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و جمعی از معاونان و مدیران فرهنگی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این آیین، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق وبینار به ایراد سخن پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی، با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: دولت مردمی، در زمینه گسترش فعالیت‌های عمومی رویکرد مردم محوری دارد. معتقدیم که مردم از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار ‌‌بر رشد و اعتلای فرهنگی هستند.

او با تاکید بر رویکرد افزایش تسهیل‌گری دولت در دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی افزود: اگر کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد اما فرصتی را نیز فراهم آورد و امروز در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۲۱۰ هزار عنوان کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. بسیاری از دستگاه‌ها از جمله شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و چند دستگاه دیگر در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سالروز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد: فردا سالروز میلاد حضرت امام خمینی‌(ره) است، باید به روح بلند معمار حکیم انقلاب اسلامی درود بفرستیم؛ به روح فرزند راستین حضرت فاطمه زهرا‌(س). درخت تناور انقلاب اسلامی را از مجاهدت‌ ایشان و پشتوانه مردم در اختیار داریم.

اسماعیلی به فرارسیدن بهمن‌ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری همه رویداد‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در این ماه اشاره کرد و از تسهیلات ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام زن خبر داد و گفت: به‌ مناسبت هفته گرامیداشت زن و مقام شامخ مادر، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه ویژه علاوه ‌بر تسهیلات پیش‌بینی شده برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش‌بینی شده است.

او در پایان گفت: به خریدارانی که کتاب‌های عرضه شده با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را خریداری کنند، تا دو برابر اعتبار یارانه اهدا خواهد شد.