گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به هنرآنلاین گفت: شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده، موجب شده تا در طول دو سال گذشته نمایشگاه کتاب را نداشته باشیم و از آن گرما، شور، تکاپو، فرصت حضور و تعامل با نویسندگان در غرفه‌های ناشران دور بمانیم. در این شرایط استفاده از فناوری و اینترنت برای برپایی نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی و کمک به رونق بازار کتاب اقدام صحیح و قابل دفاعی است و چنین ضرورتی احساس می‌شود.

او با توجه به‌شرایط همه‌گیری نسبت به سال گذشته پیشنهاد داد نمایشگاه کتاب تهران به‌شکل حضوری و مجازی برگزار شود و افزود: به این صورت افرادی که امکان و شرایط حضور در نمایشگاه را نداشته باشند از نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده می‌کنند و افرادی هم که امکان و شرایط آن را دارند حضوری از  نمایشگاه بهره‌مند می‌شوند. امیدوارم با برطرف شدن کامل ویروس کرونا به همان شرایط قبلی برگردیم و دوباره شاهد برپایی نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت حضوری و با همان شور و تکاپو باشیم.

همتی با بیان این که ضروری است نویسندگان مورد حمایت و تکریم وزارت ارشاد قرار بگیرند و کتاب‌های روز و تازه منتشر شده در اختیارشان قرار بگیرد، ادامه‌داد: برای کتاب‌هایی که گران قیمت‌تر هستند تخفیف‌هایی در نظر گرفته شود. یا مثلا برای نویسندگان فضا و امکان ویژه‌تری فراهم شود تا کتاب‌های مورد نیازشان برای تحقیق و مطالعه که هزینه بالایی دارد را راحت‌تر تهیه کنند.

او با اشاره به خرید کتاب از اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهارداشت: در دوره اول نمایشگاه مجازی برای خرید کتاب‌های مورد نیاز، مشکلاتی وجود داشت که در این دوره برطرف شده است.