به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمدعلی قندهاری‌نیا مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی، در این آیین رونمایی گفت: یکی از اقدامات موسسه آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همگان بتوانند از آن استفاده کنند، لذا دفتر حفظ و نشر آثار بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

قندهاری‌نیا ادامه داد: در دوره کاری انتشارات انقلاب اسلامی بنا است، توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود که یکی از آیتم های آن، سرعت انتشار است. همچنین تکمیل بخشی از زحماتی که در دوران گذشته صورت گرفته، از جمله اولویت‌های این سازمان است.

او ادامه داد: پس از اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت جهاد تاکید داشتند انتشارات ما تصمیم گرفت تا در این راه قدمی بردارد و این کتاب را برای بهره برداری همه اقشار جامعه منتشر کند.

قندهاری‌نیا افزود: تاکنون ۴ کتاب تفسیری از مقام معظم رهبری منتشر شده که در تکمیل این چهار تفسیر، در دو گام ۸ تفسیر دیگر به قلم ایشان منتشر خواهد شد. همچنین این انتشارات به قالب‌ها توجه جدی دارد. کما اینکه بسته‌هایی با محوریت شهید سلیمانی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

قندهاری‌نیا در پایان گفت: کتاب «جهاد تبیین» در پنج فصل به کوشش حجت الاسلام سعید صلح میرزایی با طراحی هنری استاد مسعود نجابتی به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جهاد می‌پردازد.

تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد است

حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی گردآورنده این کتاب نیز در این مرسام گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تبیین که از نکات مهم اسلام است تاکید داشته است.

صلح‌میرزایی افزود: اینکه عنوان جهاد پس از تبیین آورده شده است بخاطر خطرهایی است که تبیین‌کننده را تهدید خواهد کرد، چرا که این تبیین تلاشی است که برابر دشمنان انجام می‌شود و این تلاش را می‌توان جهاد دانست.

او ادامه داد: هرکسی در کشور باید نسبت به غبارآلود کردن اذهان عمومی واکنش نشان بدهد تا مشکلات از جمله ابزار تحریم‌ها ناکارآمد شود.

صلح‌میرزایی در ادامه گفت: دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات خود ما را از آینده کشور که به قول مقام معظم رهبری آینده ای مشعشع خواهد داشت ناامید کند و همچنین دشمن می‌خواهد ضعف‌های خود را مقابل ما بپوشاند و مخفی کند.

او افزود: تبیین، از مهم‌ترین رویکردها و شیوه‌های حرکت انقلاب اسلامی بوده و به عقیده‌ی رهبر معظم انقلاب، کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بود. همچنین از دید ایشان، بدون تبیین، قطعا هیچ فکری و هیچ اندیشه‌ی متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد.

صلح‌میرزایی ادامه داد: باتوجه به اهمیت ویژه‌ این موضوع، تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد بوده و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست.

او در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب، از این حرکت با عنوان «جهاد» یاد می‌کنند و معتقدند اگر «جهاد تبیین» به درستی انجام شود، فرصت اغواگری و گمراه‌سازی مردم توسط دشمن در عرصه‌های مختلف گرفته شده و موجب بصیرت‌افزایی عموم جامعه خواهد شد.

شعر خوانی احمد بابایی با موضوع تبیین و وفات حضرت ام‌البنین (س)

در ادامه این آیین رونمایی احمد بابایی شاعر آیین کشور به شعرخوانی با موضوع تبیین و وفات حضرت ام‌البنین (س) پرداخت.

طراحی کتاب نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات انجام شد

مسعود نجابتی هم که طراحی هنری و روی جلد این کتاب را بر عهده داشته است در ادامه آیین رونمایی کتاب «جهاد تبیین» در مورد آغاز، چگونگی و نحوه طراحی این اثر گفت: حدود یک سال و نیم پیش کار را آغاز کردیم. قرار شد تا صفحه آرایی، انتخاب قلم و نوع صفحه بندی این کتاب بازنگری شود و نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات ارائه شده در این کتاب و نمونه‌های آن طراحی‌ها بدون اعمال سلیقه‌های شخصی انجام شود.

اوو افزود: برای این کار یک شورای هنری تشکیل شد و تصمیم گیری‌ها برای تمامی مراحل تولید و طراحی آن با نظر این شورا انجام شد.

نجابتی در پایان در مورد طراحی روی جلد این اثر گفت: عناصر و نمادهای به کار رفته در جلد این کتاب کاملا شناخته شده و بر پایه نگاه مقام معظم رهبری به امور گوناگون طراحی شده است.

در ادامه این مراسم کتاب «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی، حجت الاسلام شیرازی، مسئود نجابتی، محمد علی قندهاری‌نیا رونمایی شد.

کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد. این اثر توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده است.