گروه فرهنگ و ابیات هنرآنلاین: این نویسنده، که رمان «وقتی شاه می‌شویم» را برای مخاطب نوجوانان در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب داستان فانتزی را روایت می‌کند و ماجرای استادی است که در سن نوجوانی خود باقی می‌ماند و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. این اثر را انتشارات قدیانی نشر می‌دهد.

او که داستان «خاله سوسکه» را برای کودکان بازآفرینی کرده و برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی سپرده، ادامه‌داد: رمان «گاگا و مانا» نیز به‌زودی چاپ می‌شود و داستان فانتزی و سیر طنزآمیزی دارد. دختری به اسم مانا در روان ناخودآگاه به‌شکل واقعی با همذاتش به اسم گاگا زندگی می‌کند. انتشارات ویژه نشر این رمان را منتشر می‌کند.

یوسفی با بیان این که در همین انتشارات رمان «کوتاه‌ترین آواز دنیا» منتشر می‌شود، افزود: این کتاب سرگذشت سه دوست نوجوان است که می‌خواهند در مسابقه داستان‌نویسی که آموزش و پرورش اعلام کرده شرکت کنند. آن‌ها از بچه‌های پیش‌فعال مدرسه هستند و به‌تدریج حوادثی برایشان پیش می‌آید.

او که مدت‌هاست مشغول پژوهش و بازآفرینی داستان‌های شاهنامه است، تصریح‌کرد: از مجموعه «داستان‌های شاهنامه» ۹۲ جلد آماده شده که ۳۰ جلد آن توسط انتشارات خانه ادبیات نشر یافته است. باقی مجلدها در مرحله کارشناسی قرار دارد. مجموعه‌ای تاریخی، اسطوره‌ای، فولکلور و مدونی است که حلقه‌ای به هم مربوط هستند ضمن این که استقلال اپیزودیک خود را هم دارند. کار روی شاهنامه سنگین است و باید کتاب‌های متعددی را بخوانم تا نگاه منصفانه‌ای به تاریخ داشته باشم.

یوسفی که در این مجموعه شخصیت و داستان‌های شاهنامه را وارد تاریخ معاصر ایران کرده است در حال حاضر بخش مطالعاتی دوره پهلوی را انجام می‌دهد.

این نویسنده موفق به دریافت جوایز گوناگونی در داخل ایران و جهان شده است همچون کاندیدای جایزه هانس کریستین آندرسن از ایران در سال ۲۰۰۰ میلادی، دریافت لوح افتخار از IBBY از هلند در سال ۱۹۹۶ میلادی و دریافت لوح افتخار از IBBY در هندوستان به سال ۱۹۹۸ میلادی. مجموعه «قصه نو از افسانه»، «قصه یادگار زریران»، «افسانه داراب نامه»، «افسانه کارنامه اردشیر بابکان»، «مجموعه عاشقان ناشناس»، «درس انار»، مجموعه «افسانه‌های ایران زمین»، «اگر بچه رستم بودم»، «شازده کرگدن»، «گرگ‌ها گریه نمی‌کنند»، «وقت قصه من را صدا کن»، «بابا برفی» و «آخرین پروانه‌ها» عناوین برخی آثار منتشر شده اوست.