گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: احمد خدادوست شاعر کودک و نوجوان، با این توضیح که دو مجموعه شعر برای گروه سنی خردسال سروده و آماده نشر دارد به هنرآنلاین گفت: «من پدربزرگم» و «عسل آقاجون» عناوین این کتاب‌هاست که توسط نشر نوشته اصفهان منتشر می‌شود.

او که این اشعار را در قالب چهارپاره سروده، افزود: در قالب چهاره‌پاره راحت‌تر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنم. محتوا و مضامین هر دو مجموعه نیز کمک و همراهی پدربزرگ‌هایی است که در زندگی دچار مشکل شدند و یا تنها زندگی می‌کنند.

خدادوست که دو مجموعه لالایی در دست انتشار دارد، اظهارداشت: این دو کتاب تحت مجموعه «رنگین‌کمان شعر برای کودکان» چاپ می‌شود. یک کتاب «لالایی» را ترجمه و گردآوری کرده‌ام و دو زبانه به گویش گیلکی و فارسی نشر می‌یابد. کتاب «۱۰ لالایی» نیز حاوی لالایی‌های است که خودم برای کودکان در قالب چهارپاره و آزاد سروده‌ام.

او با بیان این که بسیاری از لالایی‌ها به دست فراموشی سپرده شدند، ادامه‌داد: باید این لالایی‌ها زنده نگه داشته شود و مثلا دیگر شهرها بدانند لالایی‌های که در گیلان باب بوده چه مضامینی داشته است. این لالایی‌ها از قدیم توسط مادربزرگ و پدربزرگ‌ها برای بچه‌ها خوانده می‌شده و باید حفظ و نگهداری شود. هر دو کتاب نیز از سوی انتشارات شهر قلم منتشر می‌شود.

خدادوست که مجموعه شعر «تو را من آه می‌کشم» را برای چاپ به نشر گویا سپرده، تصریح‌کرد: این مجموعه گزینه چندین کتاب شعری است که برای نوجوانان گفته‌ام و قبلا منتشر شده. قالب این مجموعه گلچین شده دوبیتی، چهاره‌پاره، سپید، نیمایی و مثنوی است و سعی کردم در قالب‌های مختلف در کتاب شعر باشد. موضوعات هم متنوع است تا با ذائقه مخاطب همخوانی داشته باشد از بچه‌های کار، مسایل اجتماعی، عاطفی، خداشناسی و طبیعت.

او این روزها مشغول آماده‌سازی مجموعه شعر جدیدی برای انتشار است. خدادوست، متولد ۱۳۳۸ گیلان، علاوه‌بر این‌که کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان است، در مجامع و فعالیت‌های حوزه شعر کودک و نوجوان حضوری پررنگ دارد. با صداوسیما و نشریات تخصصی کودک و نوجوان نیز همکاری می‌کند. «گوشی لمسی»، «جیرجیرک شاعر است»، «هیات گل‌ها»، «بزرگترین حمام دنیا»، «ده ما سبز قبا»، «گنجشک جیک جیکو»، «پروانه شدم!» و «دنیا چگونه شکل سیب است» عناوین برخی آثار اوست.