گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حدیث لرزغلامی نویسنده و شاعر، با این توضیح که مجموعه ۶ جلدی «پروفسور شخلی و دستیارش خل‌خلی» را با همراهی حسین شیخ‌الاسلامی نویسنده، مترجم و منتقد، برای کودکان و آغاز سنین نوجوانی نوشته‌اند به هنرآنلاین گفت: سه جلد از این مجموعه به‌زودی توسط نشر هوپا منتشر می‌شود. هر کتاب ۶ داستان فلسفی دارد.

او با بیان این که سه جلد نخست «زبان»، «زمان» و «هنر» از ۶ جهت فلسفی روایت شده، ادامه‌داد: در حقیقت ۱۸ داستان فلسفی با دو شخصیت پرفسور شخلی و دستیارش خل‌خلی روایت می‌شود. ایده‌پردازی بخش فلسفی و تفهیم مفاهیم علمی به عهده شیخ‌الاسلامی بود و نگارش داستان را من انجام داده‌ام. کار تصویرگری به عهده حسین صافی کاریکاتوریست، تصویرگر و کانسپت آرتیست است.

لرزغلامی از نگارش مجموعه ۶ جلدی «روبان خانوم» خبر داد و افزود: داستان‌ها درباره یک روباه و دو پسربچه او رابی و روبی است. با توجه به علاقه‌ای که به کاراکتر روباه دارم تصمیم گرفتم این مجموعه را بنویسم. پایه و اساس کتاب‌ها یک نویسنده است و روبان خانوم و فرزندانش در قصه‌های نویسنده زندگی می‌کند. هر جلد یک یا چند کاراکتر جدید و مهمان هم دارد. برخی شخصیت‌های مهمان وام گرفته از ادبیات کلاسیک هستند مثل پینوکیو و پری دریایی. لحن و مضمون داستان‌ها طنز است و ماجرا محوریت خانوادگی دارد و به روابط می‌پردازد. نشر پرتقال این مجموعه را نشر می‌دهد. تصویرگری کاری از بابک قریب (تصویرگر) است.

او که رمان کوتاه «کلیک کن مرا» را در نشر طوطی در دست انتشار دارد، اظهارداشت: این کتاب روایتی از جهان آینده است. ماجرای در دنیایی می‌گذرد که انسان‌ها همه هوشمند شدند و انسان‌های طبیعی کمی باقی مانده‌اند؛ در این میان چالش بزرگ عاطفی برای دختر ۱۰ ساله داستان اتفاق می‌افتد. دختری طبیعی در دنیای انسان‌های هوشمندسازی شده. از همین انتشارات کتاب مصور «مثل یک جنگجوی واقعی» برای گروه سنی ۶ سال به بالا منتشر خواهدشد. مرتضی رخصت‌پناه تصویرگری این اثر را انجام داده. محتوای کتاب گفت‌وگو، مذاکره جنگ، دوستی و همکاری است.

لرزغلامی که مشغول همکاری با نشر شهرقلم است، تصریح‌کرد: مجموعه‌ای تحت‌عنوان «سی شعر» به دبیری مریم محمدخانی نویسنده و معلم، توسط این انتشارات پروسه چاپ را طی می‌کند. کتاب‌هایی که راهنمای خواندن اشعار شاعران کلاسیک و معاصر برای نوجوانان هستند همراه با معرفی، زندگینامه و انتخاب سی شعر شاعر. کتاب «حافظ» و «مهدی اخوان‌ثالث» را نوشته‌ام که منتشر شده و مشغول نگارش کتاب «نظامی» و «سهراب سپهری» هستم. کتاب‌ها سه فصل دارند. فصل نخست، نگاه تاریخی به زندگی شاعر است و مخاطب با فضای فکری، اجتماعی و سیاسی شاعر آشنا می‌شود. فصل دوم، از زاویه دید و شناخت نویسنده از آن شاعر ارائه شده و دستورالعمل خواندن جهان شعری شاعر محسوب می‌شود. در فصل سوم، سی شعر به انتخاب مولف، مناسب جهان نوجوانان و سلیقه آنان انتخاب شده است.