گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهسا خراسانی مترجم، با این توضیح که نمایشنامه «هنرمند از پله‌ها پایین می‌آید» نوشته تام استاپارد را برای چاپ به نشر قطره سپرده به هنرآنلاین گفت: این اثر داستان زندگی سه دوست هنرمند است. داستان از جایی شروع می‌شود که یکی از آن‌ها از پله‌ها سقوط کرده است. دو دوست دیگر بالای سر او هستند و همدیگر را متهم به قتل این فرد می‌کنند. روایت با فلش‌بک وارد زندگی این سه می‌شود.

او که رمان «موسسه سرپرستی ارواح» نوشته اوا ایباتسن را برای مخاطب ۸ تا ۱۱ ترجمه کرده، ادامه‌داد: موضوع درباره یک خانواده در جنگ جهانی دوم است. بمبی به خانه آن‌ها اصابت می‌کند و باعث می‌شود همگی به روح تبدیل شوند. آن‌ها مدتی در خرابه‌های خانه خود زندگی می‌کنند اما بعد آدم‌های دیگر می‌آیند و آنجا ساکن می‌شوند. این خانواده مجبور می‌شوند به موسسه‌ای که مختص ارواح است مراجعه کنند. در پی آن ماجراهای جذابی پیش می‌آید که فانتزی و ترسناک است. این رمان توسط نشر ویدا به چاپ می‌رسد.

خراسانی همچنین از انتشار کتاب «سفر به دوزخ» نوشته شان اسماکر خبر داد و افزود: این رمان از «دوزخ» دانته الهام گرفته شده است. یک عده‌ای در کوهستان هستند ولی نمی‌دانند چرا؟ آن‌ها فراموشی گرفتند ولی می‌دانند قبلا در جای دیگری شکنجه شده‌اند. انتشارات خوب کتاب را نشر داده است.

او با بیان این که «هلن کلر: دختر که عاشق نور بود» اثر لیبی رومر نیز توسط نشر پرتقال منتشر شده، تصریح‌کرد: این رمان نوجوان مصور است. همین انتشارات رمان «سالی که از آسمان افتادیم» نوشته ایمی سریگ کینگ را امسال منتشر کرد. داستان از زبان دختری روایت می‌شود که به اجرام آسمانی و ستاره‌ها علاقه‌مند است. مادر و پدر او دچار اختلاف هستند و  او در بحران روحی که قرار دارد با شهاب سنگ صحبت می‌کند.