به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، دومین نشست  تخصصی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان «ترجمه و ترجمه شناسی» ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز سه شنبه دوم آذرماه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود و دبیر این نشست سهراب احمدی است.

بخش نخست نشست با عنوان «ترجمه سحابی از پروست و نظریه‌های ترجمه‌شناسی» با سخنرانی مهرگان نظامی‌زاده، دکترای زبان و ادبیات فرانسه و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ برگزار می شود و در بخش دوم مرضیه اطهاری نیک عزم، دکترای نشانه -معنا شناسی و زبان شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان «تحلیل دو ترجمه از مهدی سحابی: سرخ و سیاه و مادام بوواری بر اساس آرای نظری اُمبرتواکو)» ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵ سخنرانی می کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران حضور پیدا یا به صورت آنلاین نشست را در زوم https://zoom.us/j/9610722839?pwd=eXNzRDVLc2hOaEFnU0JXams2MGRVdz09 پیگیری کنند.

نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی از ۱۱ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد. مژده طباطبایی، کیوریتور هنری و سهراب احمدی کیوریتور بخش ادبی این نمایشگاه هستند.