به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هفته کتاب را فرصتی برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر کتاب عنوان کرد و افزود: مناسبت‌ها موجب توجه بیشتر به موضوع آن مناسبت می‌شوند و از این رو هفته کتاب نیز فرصتی برای توجه به تمام ابعاد موضوع کتاب است.  در این هفته با برنامه‌های ویژه و خاص سعی می‌شود، نگاه و توجه جامعه به سمت کتاب جلب شود و این توجه بعد تبلیغی و ترویجی دارد.

او همچنین تصریح‌کرد: همیشه کارهای ترویجی و تبلیغی اثرگذار است و موجب توجه هرچه بیشتر جامعه به موضوع کتاب، خواهد شد. به واقع نامگذاری یک هفته به نام کتاب قابل تقدیر بوده و امر بسیار ضروری در حوزه فرهنگ است. در این هفته اهالی کتاب و همه فعالان چرخه تولید کتاب باید دست به دست هم دهند و به ترویج کتابخوانی کمک کنند.

اوی با بیان این که کتاب جان‌مایه اصلی فرهنگی جامعه است و به جامعه روح می‌بخشد، اظهار کرد: برای معرفی و ترویج کتاب و همچنین هفته کتاب، اقداماتی که انجام گرفته و جای کار و تلاش بیشتری دارد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اشاره به این‌که معرفی هفته کتاب با ویژه برنامه‌های موثر و جذاب رسانه‌ای می‌تواند این هفته را بیشتر به جامعه معرفی ‌کند، عنوان کرد: از نظر من اگر همه رسانه‌ها مشارکت و فعالیت بیشتری در این موضوع داشته باشند، موج‌آفرینی بیشتری برای هفته کتاب، ایجاد خواهد کرد.

او با بیان این که در طول ۲۸ دوره گذشته هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران نقش‌آفرینی خوبی داشته است، اظهار کرد: با خانه کتاب و ادبیات ایران تعامل خوبی داریم و تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه ترویج و نشر کتاب  منعقد کرده‌ا‌یم.

عباس بایرامی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‎‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته کتاب، گفت: در این هفته با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، چهار نشست و آیین رونمایی کتاب داریم و علاوه براین، مدیریت‌های ادبی در ۳۱ استان سراسر کشورمان هم در هفته کتاب برنامه‌های رونمایی کتاب خواهند داشت.

سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از  کتاب‌های «از خاک تا افلاک» در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، ترجمه انگلیسی کتاب «پلاک ۱۴۰» در روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه، مجموعه داستان‌های برگزیده (یوسف) در روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه و «تو باران‌ترین بودی» در روز دوشنبه ۱ آذر ماه رونمایی خواهد کرد.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.