به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این کتاب توسط غلامرضا امیرخانی به عنوان مصاحبه‌کننده، پژوهشگر و تدوینگر و توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

در معرفی کتاب «سرود رهایی»  می‌خوانیم: این کتاب در هفت فصل و یک پیوست تنظیم شده است و فصل اول کتاب زندگی خانوادگی و دوران کودکی و نوجوانی محمود حکیمی را در برمی‌گیرد. در فصل دوم به موضوع سپاه دانش و دانشسرای عالی پرداخته شده است. فعالیت‌های فرهنگی اعم از آغاز نویسندگی از جمله مواردی که پژوهشگر و تدوینگر این کتاب در فصل سوم به آن اشاره کرده است.

اما فصل چهارم کتاب «سرود رهایی» به آشنایی حکیمی با شهید بهشتی، دکتر علی شریعتی و دیگر روحانیون، همکاری با ناشران تهران، گسترش فعالیت‌ها در قم، و تصمیم برای آموزش زبان انگلیسی به طلاب اختصاص دارد.

امیرخانی مولف این کتاب در فصل پنجم و ششم «سرود رهایی» که در حوزه تاریخ شفاهی تدوین شده است به ترتیب به مسافرت محمود حکیمی به انگلستان و نیز بازگشت به ایران و همکاری با آموزش و پرورش اشاره کرده است. در فصل پایانی این کتاب به آثار مصاحبه‌شونده پیش از انقلاب اسلامی و پس از انقلاب اسلامی نیز اشاره شده است.

غلامرضا امیرخانی، مصاحبه‌کننده، پژوهشگر و تدوینگر این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است: «محمود حکیمی نام کاملا آشنایی برای بسیاری از افراد جامعه به خصوص متولدین دهه ۴۰ و ۵۰ و اواخر دهه ۳۰ شمسی است؛ افرادی که در دهه ۵۰، سال‌های کودکی و نوجوانی خود را گذراندند. در آن سال‌ها داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، مراحل اولیه رشد و تکوین خود را سپری می‌کرد و هنوز در عرصه ادبیات مذهبی و داستان نویسی با رویکرد دینی، گام‌های چندانی طی نشده بود و به همین سبب، بسیاری از بزرگان و متفکران دینی دریافته بودند که این مسئله، نقطه ضعفی است برای ترویج و بسط ارزش‌های اسلامی و باید هرچه زودتر آستین همت بالا زنند.»

کتاب «سرود رهایی: مصاحبه تاریخ شفاهی با محمود حکیمی» در ۲۰۵ صفحه منتشر و روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه مجازی سازمان به آدرس: http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.