به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه نهایی انتخاب هفتمین پایتخت کتاب ایران با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی، ابراهیم حیدری دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری صبح روز چهارشنبه۵ آبان‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ابراهیم حیدری در این جلسه با اشاره به راهیابی ۱۹۱ پرونده به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران گفت: پس از چند مرحله داوری تعداد ۳۶ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. در این مرحله نیز بار دیگر داوری انجام شد و پس از بررسی برنامه‌ها جمعا پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند. سنندج، اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

در ادامه جلسه نمایندگان شهرها در زمان مقرر شده به معرفی برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در شهرها پرداختند و در پایان نیز اعضای شورای سیاست‌گذاری به بحث و بررسی درباره کم و کیف برنامه‌ها پرداختند. همچنین مقرر شد هفتمین پایتخت کتاب ایران در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شود.

در مرحله نهایی هفتمین پایتخت کتاب ایران اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ایران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور، حجت‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، فریبرز خسروی رئیس هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس، محسن پرویز، رئیس هیات مدیره انجمن قلم، نادر قدیانی ناشر و سیدعلی کاشفی خوانساری پژوهشگر و نویسنده کودک و نوجوان حضور داشتند.