گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شهریار زمانی نویسنده، با این توضیح که داستان کوتاه «تست مثبت» را برای چاپ به دفتر نشر فرهنگ اسلامی سپرده به هنرآنلاین گفت: این کتاب درباره مردی گرافیست است که صبح تا شب یک روز در قرنطینه بسر می‌برد تا آزمایشگاه جواب تست کرونا او را اعلام کند. در انتظار جواب مثبت یا منفی، نوع تعامل خانواده با او و گذشته‌ها مرور می‌شود. داستان اجتماعی است که رگه‌های طنز هم دارد.

او که کتاب «غلامرضا تختی» را نیز آماده نشر دارد، افزود: این اثر همچون کتاب‌های جلال‌ آل‌احمد «خانه پدری»، علی شریعتی «من علی‌ام» و شهیدمصطفی چمران «عزیز» قالب داستان مستند دارد و تاریخی است. محتوا براساس مستندات تاریخی است ولی با تخیل راوی ادغام شده و به صورت داستان درآمده است. تلاش کردم در این مجموعه کتاب‌ها نگاه متفاوتی به شخصیت‌های تاثیرگذار چهار پنج دهه اخیر داشته باشم. یک ویژگی در مورد سه شخصیت آل‌احمد، شریعتی و تختی مشترک است که به‌نحوه فوت مشکوک آن‌ها برمی‌گردد. در مورد تختی بحث خودکشی مطرح است و برخی می‌گویند سکته بوده و شایعات درباره مرگ این پهلوان زیاد است.

زمانی تختی را جزو اشخاصی دانست که با وجود اهمیت و جایگاهی که دارد به‌قدر کافی به او پرداخته نشده و ادامه‌داد: حداقل در حوزه داستان کار خاصی درباره او نشده است. در کتاب «غلامرضا تختی» دو سه روز پایان عمر او را مدنظر قرار داده‌ام. راوی یک روز در کنار او قرار می‌گیرد و داستان و اتفاقات زندگی تختی از جوانی و قهرمانی، مشکلات سر راه ورزش کشتی، ارتباط با محمد مصدق، علاقه مردم به او، کمک‌های تختی به مردم، تنهایی‌ که کسی متوجه آن نیست و فشارهای که تحمل می‌کند مرور می‌شود.

به‌گفته او، این کتاب از سوی انتشارات بعثت منتشر می‌شود و مخاطب بزرگسال دارد اما برای نسل جوان‌تر هم مناسب است. 

زمانی تصمیم دارد در قالب داستان مستند کتابی هم درباره امیرکبیر بنویسد.