به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، نام انتشارات فرانکلین با پیشگامان عرصه طراحی گره خورده است؛ از کتاب‌های شرکت سهامی انتشارات جیبی تا محصولات بنگاه ترجمه و نشر کتاب، هرکجا ردپایی از فرانکلین بوده، آثاری دیده می‌شود که چند پله از محصولات زمانه خود هم در محتوی و به‌ویژه در صفحه‌آرایی و طرح جلد و دیگر ابعاد فنی و هنری تولید کتاب فراتر می‌ایستاد. آن طراحی‌‌های بدیع و ظریف ثمره وسواس بصری بزرگانی چون هرمز وحید، بهزاد گلپایگانی، پرویز کلانتری، محمدزمان زمانی و نورالدین زرین کلک بوده که هرکدام درکنار یکدیگر تیم طراحی و مدیریت هنری این انتشارات را تشکیل داده‌ بودند. نام‌هایی که اکنون به سرمایه‌ای عظیم برای انتشارات علمی و فرهنگی، به عنوان میراث‌دار انتشارات فرانکلین بدل شده‌اند.

در سال‌های گذشته نگاهبانی از آن گذشته و عملیاتی کردن مجدد آن فرایندها در قالب دستورالعمل‌های گرافیکی انتشارات، به دغدغه مسئولان انتشارات علمی و فرهنگی تبدیل شد؛ تدوین دفترچه‌های دستورالعمل هویت بصری، اصلاح لوگو و طراحی فونت و ... از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت. بنابراین گزارش با به ثمر نشستن برنامه‌های اصلاحی هویت بصری انتشارات علمی و فرهنگی، روز سه‌شنبه پانزدهم شهریور، مراسم رونمایی از «بازسازی و اصلاح هویت بصری» و نیز قلم رسمی و اختصاصی «فرانکلین» با حضور جمع محدودی از مهمانان از پیش‌ تعیین‌شده ساعت ۱۷:۳۰ در محل این انتشارات برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور افرادی بنام در عرصه نشر و فرهنگ از جمله مدیران نشر چشمه، ثالث، افق، یساولی و همچنین چهره‌های فعال در عرصه فرهنگ از جمله احمد مسجدجامعی، حجت‌الله ایوبی، علی دهباشی، ساعد مشکی، قباد شیوا و... خواهد بود.