گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در پایان پنج روز رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در صحن علنی مجلس و پس از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرآیند رای‌گیری از نمایندگان برای کسب رای اعتماد آغاز شد و در نهایت همه وزیران پیشنهادی جز گزینه وزارت آموزش و پرورش توانستند با به دست آوردن رای مثبت نمایندگان مجلس راهی وزارتخانه‌های خود شوند.

محمدمهدی اسماعیلی که روز سه‌شنبه پس از شنیدن سخنان نمایندگان موافق و مخالف از برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع کرده بود، توانست با کسب ۱۸۱ رای موافق و ۷۷ رای مخالف و ۲۸ رای ممتنع رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را از آن خود کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم شود.

به این ترتیب، اسماعیلی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد در میدان بهارستان جانشین سیدعباس صالحی شد که در چهار سال گذشته وزیر ارشاد دولت دوازدهم بود. علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری هم در چهار سال دولت یازدهم به ترتیب سه و یک سال این مسئولیت را بر عهده داشتند.

خبرگزاری هنرآنلاین کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را به دکتر محمدمهدی اسماعیلی تبریک می‌گوید و برای ایشان در جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی آرزوی توفیق و بهروزی می‌کند.