گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هادی معیری‌نژاد نویسنده و شاعر، از انتشار رمان «خیال خام» از سوی انتشارات کتابسرای تندیس خبر داد به هنرآنلاین گفت: این اثر داستانی در ژانر گوتیک و وحشت است و در آن با عناصر ماورایی چون خواب، رویا و ارواح مردگان مواجهیم.

او درباره محتوای این رمان، اظهارداشت: درباره شهرکی خیالی در ساحل دریای خزر است که در فواصل زمانی قبل و بعد از انقلاب دو گروه سه نفره با اهداف متفاوت وارد آن می‌شوند اما اتفاقات عجیب آن‌ها را متوجه نفرینی می‌کند که به‌صورت آرام و بطئی همه ساکنان و مهمانان این شهرک را به خودش دچار می‌کند.

معیری‌نژاد رمان «خیال خام» را بسط و گسترش یافته داده رمان دیگرش «ویلای مروارید» دانست و ادامه داد: وقتی «ویلای مروارید» منتشر شد احساس کردم هنوز داستان تمام نشده است. بارها شخصیت‌هایش به خواب من می‌آمدند و می‌خواستند داستان خود را کامل کنند. این بود که تصمیم گرفتم این کتاب را که توسط نشر داستان منتشر شده بود را دوباره از نو بنویسم. حاصل این نوشتن شد رمان «خیال خام»؛ که در بردارنده ویرایش جدیدی از داستان قبلی و فصل‌های جدید که به داستان افزوده شده و یک پایان‌بندی متفاوت که هر دو روایت را به هم پیوند می‌دهد.

او که مجموعه شعر «ما وارث تمام حواس‌پرتی‌های جهان بودیم» را برای چاپ به نشر مروارید سپرده، افزود: کتاب حاوی اشعار یکی دو سال اخیر است و حدود ۱۱۰ شعر کوتاه سپید را دربرمی‌گیرد. مضامینی عاطفی، عاشقانه و تا حدودی اجتماعی دارد.

معیری‌نژاد درباره آخرین رمان منتشر شده‌اش «قطعات گمشده» در انتشارات کتابسرای تندیس، تصریح‌کرد: این رمان که سال گذشته نشر یافت به سومین دوره جایزه ادبی «نوفه» راه یافته و جزو ۵ اثر است که در مرحله آخر داوری می‌شود. داستان آن در مورد یک دانشجوی دکترای رشته مطالعات اسکاندیناوی در دانشگاه اوپسالای سوئد است. او در خلال تحقیق درباره اسطوره‌های موازی بین ایران پیش از اسلام و کشورهای اسکاندیناوی با پیرمرد عجیب و دخترش آشنا می‌شود که نقش غیرقابل باوری در گذشته او داشتند. پیرمردی که با دانسته‌هایش درباره تمدن‌های باستانی و نظریه عجیبش به نام بازی آسمانی، بر او و زندگیش تاثیر می‌گذارد و به این باور می‌رساند که با تامل در گذشته می‌توان آینده را تغییر داد.

او که رمانی را با عنوان «سفر با اشباح شمالی» آماده چاپ دارد، گفت: هنوز با ناشری برای انتشار آن وارد مذاکره نشدم. رمانی معمایی است و درباره وکیلی جوان که از طرف یکی از اقوام مامور یافتن دختری می‌شود که پانزده سال قبل در آمریکا گم شده. او متوجه می‌شود که دختر جذب گروه‌های نژادپرست در اروپا شده که نگهبانان یک آیین باستانی هم هستند. او تلاش می‌کند دختر را متقاعد به برگشتن کند اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که وکیل جوان را با حقایقی عجیب روبه‌رو می‌کند.