به گزارش هنرآنلاین، محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده فارسی‌زبان هفتم مردادماه در سن ۵۲ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

رجایی متولد سال ۱۳۴۸ کابل بود و سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد. مدیریت خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌‌ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده رجایی هستند.

کتاب «گرگ‌های مهربان کوه تخت» اثر مرحوم محمدسرور رجایی با تصویرگری سمیه محمدی در گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی ویژه گروه سنی «ج» منتشر شده است.

Wolf

کتاب قصه‌ مادربزرگی قصه‌گوست که با زبان و گویش شیرین افغان داستان کودکی‌اش را می‌گوید. مادر کلانِ (مادربزرگ) داستان «گرگ‌های مهربان کوه تخت» برای نواسه‌اش قصه‌ای عجیب می‌گوید. این کتاب و داستان در مجموعه‌ای به نام «دنیا خانه من است» منتشر شده که داستان‌هایی از سراسر جهان را گرد آورده و می‌کوشد کودکان را با فرهنگ‌های دیگر آشنا کند.

پشت جلد «گرگ‌های مهربان کوه تخت» آمده است: «بودْ نبود، بودْگار بود. زمین نبود، شُدیار بود. در دامنه‌های سرسبز کوه بابا در بهسود افغانستان، روستاهای بسیاری است. روستاهایی با نام‌های قشنگ و جوی‌های آب روان. با کوه‌های بلند و دره‌های پر از چشمه و علف‌های تازه.» این کتاب 32 صفحه‌ای در قطع رحلی با شمارگان 500 نسخه و قیمت 35 هزار تومان در بازار موجود است.