گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب متشکل از چهار فصل با عناوین «برای این که خود را خوب آماده کنیم»، «تعیین اهداف و راهبرها»، «بسیج قابلیت‌ها، پرورش استعدادها و رهایی از محدودیت‌های خود» و «تجزیه و تحلیل کردن برای حفظ شور و اشتیاق» است. در این فصول به مباحثی هم‌چون «آیا آماده‌اید روحیه خوب داشته باشد؟»، «خود را با محیط تطبیق دهید»، «اکنون در چه وضعیتی هستم؟»، «باور داشتن به رویاهای خود»، «دست به کار شوید»، «مدیریت گفتگوی درونی خود»، «جسم و روح، یک کل جدایی‌ناپذیر»، «برگزاری جلسات تحلیل برای پیشرفت» و «حفظ شور و اشتیاق» پرداخته شده است.

کتاب «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» با الهام از تکنیک‌های آماده‌سازی ذهنی مورد استفاده قهرمانان بزرگ ورزشی، به مخاطب کمک می‌کند تا ذهن خود را تقویت و قابلیت‌های خود را فعال کند.

نویسنده کتاب سباستین توماس بیش از چهارده سال است که با ورزشکاران برای آماده‌سازی ذهنی (بازی‌های المیپک، مسابقات قهرمانی جهان و غیره) و هم‌چنین با مربیان برای دستیابی به بازدهی بیشتر و بهبود روابط با ورزشکاران کار می‌کند. تخصص او در حوزه ورزش باعث شده که فعالیت خود را گسترش دهد و با مدیران و روسای شرکت‌ها و گروه‌های کاری همکاری داشته باشد. او هم‌چنین سخنرانی‌هایی در شرکت‌ها و موسسات برگزار می‌کند و دیدگاه خود را در مورد عملکرد موفق از زاویه‌ای عمل‌گرا و کل‌نگر می‌گوید.

توماس در کتاب ابزارهای اولیه‎ای که به‎نظر برای تقویت روحیه در زندگی روزمره مهم است را با مخاطب در میان می‎گذارد.

 در بخشی از کتاب می‎خوانیم: «برای تقویت روحیه خود باید به خودتان حق موفق شدن بدهید. در واقع چرا باید فقط برای دیگران رخ دهد؟ از فکر کردن به این که توانایی موفق شدن ندارید دست بردارید و جرات کنید و حتی برای چند لحظه هم که شده چنین حقی را به خود بدهید. افرادی که خجالتی و مضطرب بودند ولی اکنون می‌توانند در مقابل مردم لب به سخن بگشایند زمانی این حق را به خودشان دادند و وارد معرکه شدند. به خودشان اعتماد کردند و با خصوصیات فردی و نقاط ضعف و قوت خود پیروز شدند. بله، موفق شدن هم خوب است! چرا چنین چیزی می‌گویم؟ برای آن که اغلب این‌طور حس می‌کنم که ما افرادی را که موفق می‌شوند دوست نداریم و فکر می‌کنم چنین چیزی ممکن است برای خیلی‌ها عاملی بازدارنده باشد».

کتاب «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» نوشته سباستین توماس با ترجمه فرزانه مهری در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.