به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تصمیمات جدید دولت برای حوزه نشر گفت: همزمان با میلاد امام هشتم (ع) دو اتفاق خوب هم برای اهالی نشر رقم خورد. خبر اول مربوط به حل مشکل کاغذ در سال جاری است که در پی مساعدت رئیس‎جمهور و هیات محترم دولت صورت گرفت.

او ادامه داد: خبر دوم نیز مربوط به برقراری تعرفه‎های فرهنگی برای دفاتر نشر و کتابفروشی‎های کشور در امور مربوط به تعرفه‌های آب، برق، گاز، خدمات پستی و همچنین صدور پروانه ساختمان است. این اقدام پس از سال‌ها گفت‎وگو و پیگیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت به تصویب رسید.

اسماعیلی همچنین نظر به برخی پیشنهادها درباره ارایه تسهیلات تحفه به ناشران در پی شرایط کرونا، گفت: مبالغ تصویب شده برای ناشران بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بود که رقم این تسهیلات پس از بررسی پرونده‎های درخواست ناشران در کمیته‌ای متشکل از اعضای صنف نشر و معاونت فرهنگی برای ناشران مقرر شد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی تاکید کرد: از این رو برای هیچ ناشری فراتر از این سقف در نظر گرفته نشد و این تسهیلات بر اساس ملاک‌های مشخص مانند میزان تولید کتاب و یا کیفیت آثار تولیدی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان صنف و معاونت امور فرهنگی تعیین شد.

اسماعیلی افزود: امیدوارم با تدابیر در نظر گرفته شده و همکاری نهادهای حاکمیتی و بخش‎ خصوصی بر همین مبنا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر نشر کتاب و کتابخوانی در کشور باشیم.