گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رضا فیاضی بازیگر، شاعر و نویسنده، از انتشار کتاب «گام‌به‌گام به سوی تئاتر خلاق» خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این کتاب از مجموعه ۶ جلدی «نمایش خلاق» به‌تازگی از سوی انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شده است. پنج جلد کتاب دیگر نوشته داوود کیانیان، منوچهر اکبرلو، حسین فدایی‌حسین، اکرم ابوالمعالی و فائزه فیض است.

او با این توضیح که «گام‌به‌گام به سوی تئاتر خلاق» کتابی کاربردی و عملی است، ادامه داد: مربیان با استفاده از این کتاب می‌توانند کودک و نوجوان را برای رسیدن به یک اجرا آماده کنند و به نمایش خلاق برسند. این کتاب ترکیبی از کلاس‌های بازیگری من در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، دوره دانشجویی و یک دوره فشرده با ماریو گونزالس بازیگر کمدیادلارته است. از سال ۱۳۵۵ به بعد طی دو دوره مربی تئاتر کانون بودم تجربیات خوبی با بچه‌ها داشتم و سال‌های پرباری بود که تجربیات آن در کتاب ارائه شده است.

فیاضی با بیان این که چهار جلد کتاب از مجموعه «تیارا و نقاشی‌هایش» که برای کودکان نوشته بودم توسط انتشارات یوتاب منتشر شده، افزود: «ابرک جان کجایی؟»، «بچه فیل زورگو»، «چی می‌خوری بق‌بقووو ...؟» و «شیر اخمویی که بچه‌ها را دوست داشت» عناوین این کتاب‌هاست که توسط الهه سهرابی تصویرگری شدند. در این مجموعه تیارا نقاشی می‌کشد و با نقاشی‌هایش صحبت می‌کند. نقاشی‌ها هم به او عکس‌العمل نشان می‌دهند و جان می‌گیرند. حتی برخی اوقات به‌نحوه کشیدن نقاشی اعتراض می‌کنند. هر بار یک اتفاق می‌افتد مثلا در کتاب «شیر اخمویی که بچه‌ها را دوست داشت»، بچه‌ها از شیر می‌ترسند با این که قلب مهربانی دارد. با هم‌فکری همه و ادابازی میمون شیر وارد بازی بچه‌ها و با آن‌ها دوست می‌شود.  

بازیگر «نرگس مست» هم‌چنین از انتشار چهار جلد کتاب از سوی نشر آواژ گفت و تصریح کرد: دو نمایشنامه «لیر ناشاه» که آداپته «لیر شاه» شکسپیر است، «زن و شوهری با قامت متوسط»، رمان «الو... اینجا پدری به قتل رسیده!» و مجموعه داستان «روایت‌های زنانه» شامل ۵ داستان مستقل که قهرمان هر داستان یک زن است، عناوین این چهار اثر محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: رمان «داستان تتو» که سال گذشته از سوی انتشارت نودا نشر یافت نیز با خوانش خودم صوتی شد. در این رمان داستان تلخ زندگی یک دختر ۱۴ ساله به نام ریحانه که نابغه ریاضی است را روایت کردم. مخاطب این کتاب نوجوان و جوانان هستند. در رمان زبان متفاوتی دارم و با مخاطب دوستانه گپ می‌زنم. از آن‌ها مشورت می‌گیرم و مشورت می‌دهم. با ورود به قصه به توضیح موقعیت‌ها هم پرداختم.  

فیاضی شاعر مجموعه‌های «بانوی نیلوفری»، «بازیگر» و «دریا از چشمان تو برمی‌آید» و مولف کتاب‌های «قصه‌های ملی»، «قصه‌های آسیه آباد»، «مردی با لاک قرمز»، «پرسه در پاریس» و «صندوقچه اسرارآمیز و چند داستان دیگر» است. نمایشنامه‌های «ت مثل تئاتر»، «لولوی آوازخوان» و «عصای کارگشا» از دیگر آثار او به شمار می‌آیند.