به گزارش هنرآنلاین به نقل از انتشارات کتاب نیستان، طاقدیس که از نویسندگان و شاعران نام آشنا و محبوب حوزه ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌رفت، در این کتاب با روایتی ماندگار از زبان کودکان و برای مخاطب کودک به بیان دعا و نیایش پرداخته است تا مخاطبانش بتوانند به قدر وسع و فهم خود از جهان  و نظام‌های حاکم بر آن به شناسایی خداوند، نعمت‌ها و آفریده‌هایش دست پیدا کرده و در دایره ذهنی خود به شکر داشته‌ها، دانسته‌ها و نعمت‌های اعطا شده از طرف پروردگار خویش بپردازند.

این کتاب هم‌چنین تلاشی است برای الهام بخشی به گروه مخاطبان کودک و نوجوان برای تمیرین نگارش به سبک انشا تا بتوانند جدای از تمرین ذهنی برای کشف پدیده‌ها و جهان هستی خود در بازخوانی و بازگویی آن‌‌ها برای مخاطبانی از جنس خود و بزرگتر از سن خود نیز تلاش کرده باشند.

مخاطب مرجع این کتاب دانش‌آموزان کلاس‌های دوم و سوم و چهارم تعریف شده است و مولف عنوان کرده که جدای از موضوعات معنوی در نگارش این کتاب سعی داشته تا آن‌ها را به سمت شروع نوشتن و انشانویسی با نثر خود  هدایت کند. اما ماحصل کار او به چنان شیوایی دست پیدا کرده که در آن می‌توان تمرینی برای ارتباط کلامی با خداوند و کشف نام هستی را برای مخاطبانی در تمامی گروه‌های سنی کودک و نوجوان کشف و ارائه کرد.

طاقدیس در بخشی از مقدمه خود در این اثر عنوان کرده است که با در نظر گرفتن میزان درک و تکامل احساسات کودکان و خردسالان و استفاده از شیوه آزمون و خطا سعی کرده تا به این مهم دست پیدا کند و تاکید دارد که این اتفاق نیازمند تلاش و همت جدی والدین و مربیان برای رسیدن به این مهم است. این کتاب در کتار متن خود از تصویرگری‌های سارا کثیری نیز بهره برده است.

تصویرهای او با تکنیک آبرنگ و قالبی آمیخته از رویا و واقعیت سعی کرده تا آروزها، خیالات و دنیای کودکان را در قالب جان بخشیدن به المان‌های طبیعی و واقعی و تصویرکردن ذهنیات آن‌ها در قالب جان بخشی به اشیا، حیوانات و غیره به عرصه ظهور برساند.