به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، مجموعه‌برنامه برنامه‌ «از مختارنامه‌ عطار تا رباعیات خیام» به‌مناسبت فرارسیدن ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری و ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت خیام نیشابوری، برای شناخت بیشتر رباعی فارسی توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شوند.

این‌برنامه‌ها از روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین آغاز شده و تا ۲۸ اردیبهشت ادامه می‌یابند و هر هفته در آن‌ها درباره‌ رباعی فارسی به‌ویژه رباعیات عطار و خیام، با حضور صاحب‌نظران و رباعی‌پژوهان بحث و گفت‌وگو می‌شود.

در نخستین نشست این برنامه در روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین و در آستانه روز بزرگداشت عطار، حسن علوی با موضوع «دو نکته درباره مختارنامه عطار»، مریم مشرف درباره «نگاهی به رباعیات عطار»، سیدعلی میرافضلی رباعی‌پژوه درباره «رباعی و رباعی‌سرایی در شعر فارسی و ویژگی‌های رباعیات عطار در مختارنامه» و حامد شکوفگی درباره «رباعی‌های روایی عطار در مختارنامه» سخن می‌گویند.

نشست‌های «از مختارنامه‌ عطار تا رباعیات خیام» از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به‌نشانی ketabofarhang، تلگرام این‌مرکز به‌نشانی bookcitycc و همین‌طور صفحه این‌مرکز فرهنگی در پایگاه اینترنتی آپارات به‌طور زنده پخش می‌شوند.