به گزارش هنرآنلاین از انتشارات کتاب نیستان، کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» نوشته سیدمهدی شجاعی برای مخاطبان کودک است که در آن داستان سفر اسرای خاندان پیامبر(ص) و امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا به سمت شهر کوفه و حضور در مجلس ابن زیاد روایت می‌شود.

سیدمهدی شجاعی که در سابقه کاری خود نوشتن برای مخاطبان کودک به ویژه بازنویسی و روایت‌هایی از زندگی ائمه اطهار (ع) و فرازها و اتفاقات خاص از زندگی ایشان را دارد، در این اثر نیز سعی کرده فرازی از ماجرای اسارت خاندان عترت را پس از واقعه عاشورا به شکلی مستند و تاریخی و در عین حال جذاب و کامل روایت کند.

او در داستان خود از مرثیه‌سرایی فاصله گرفته و سعی کرده برخی از مهم‌ترین مفاهیم فکری و اعتقادی موجود در داستان اسرای خاندان پیامبر پس از واقعه عاشورا و نوع برخورد آن‌ها با مردم کوفه و نیز خطابه آن‌ها در کاخ کوفه و نحوه مواجه شدنشان با ابن زیاد و عوامل او را به ساده‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شکل ممکن بازگو کند.

این اتفاق از این روایت کتابی را پدید آورده که گرچه در نگاه اول داستانی تکراری و شنیده‌شده دارد، اما در واقع متنی تاثیرگذار و مستحکم را برای مخاطبان هدف خود پدید آورده که آن‌ها را به فکر و تامل در این واقعه تاریخی وادار می‌کند. این کتاب در ۴۰ صفحه و قطع رحلی بیاضی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.