گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علیرضا بهنام شاعر و مترجم، از برگردان مجموعه داستان «تصویر جیمز دین در شرق بهشت» نوشته ریچارد براتیگان خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این کتاب که از سوی انتشارات سرزمین ‌اهورایی نشر می‌یابد حدودا ۱۵ داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد. جیمز دین نام ستاره هالیوودی فیلم «شرق بهشت» است که داستانی در کتاب به این فیلم اشاره دارد.

او این کتاب را به‌نوعی نشان دهنده کارنامه کاری ریچارد براتیگان در زمینه داستان کوتاه دانست و افزود: این نویسنده داستان‌هایی را به‌صورت پراکنده در مجلات منتشر کرده است چون کتاب مستقلی از آن‌ها وجود نداشت آن آثار را هم به این مجموعه افزوده‌ام.

بهنام که مجموعه شعر «در ناگهانی از خیابان خاکستر» شامل ۲۶ شعر را در انتشارات سرزمین اهورایی در دست نشر دارد، ادامه داد: همین انتشارات مدتی پیش ترجمه کتاب «هایکوی سیاه: هایکوهای سیاهپوستان آمریکا» نوشته جیمز امانوئل و دیگران را منتشر کرد. این اثر نمونه شعرهایی از ۱۰ هایکونویس سیاهپوست آمریکایی است. مقدمه مفصلی نیز در مورد پیشینه هایکونویسی در جامعه سیاهپوست آمریکا و این که چه ویژگی‌هایی پیدا کرده است نوشته‌ام. هایکو در این خرده‌فرهنگ به ویژه با موسیقی جز و بلوز درهم می‌آمیزد و سیستمی کاملا جدای هایکوی ژاپنی پیدا می‌کند.

او همچنین از انتشار مجموعه داستان «مارپیچ سیاه» توسط انتشارات سیب سرخ گفت و تصریح کرد: این دومین مجموعه داستان من مشتمل بر ۸ داستان کوتاه است. داستان‌ها فضاهای مختلفی دارد و طیف متنوعی را شامل می‌شود. فضای آپارتمانی تا مسایل اجتماعی و فلسفی دغدغه‌های این داستان‌ها است. تکنیک خاصی در همه داستان‌ها وجود دارد که مبتنی بر حالت کولاژ وقایع و زمان‌ می‌شود.

مجموعه داستان «حلقه‌ای که ما بودیم»، کتاب شعر «عقربه‌ها دور گردباد»، «صدایم کن خضرا» و «نیمه‌ من است که می‌سوزد» و ترجمه کتاب‌های «پاپوش» گزیده شعرهای ناتالی کوئینتان، «سوخته از معصومیت» آنتولوژی شاعران نسل بیت، «مرثیه بر مرگی سهمناک» گزیده شعرهای کلود استبان، «عشق و گردش به چپ» اشعار عاشقانه کارل مارکس و «عشق سگی است دربان جهنم» عاشقانه‌های چارلز بوکوفسکی از جمله آثار منتشر شده بهنام محسوب می‌شوند.