به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، در این برنامه حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، احمد خاتمی استاد ادبیات دانشگاه شهید بهشتی و احمد تمیم‌داری استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی خواهند کرد.

حکیم جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤید نظامی گنجوی شاعر معروف ایرانی در قرن ششم ه.ق در سال ۵۳۰هجری در گنجه دیده به جهان گشود. نظامی را بی شک باید در شمار اران شعر فارسی و از استادان مسلم این زبان دانست.اگر چه داستان سرایی در زبان فارسی به وسیله نظامی شروع نشده است، لیکن تنها شاعری است که تا پایان قرن ششم هجری توانست شعر تمثیلی را در زبان فارسی به حد اعلای تکامل برساند، نظامی است.او در انتخاب الفاظ و کلمات مناسب و ایجاد ترکیبات خاص تازه و ابداع و اختراع معانی و مضامین نو و دلپسند و توصیف طبیعت و اشخاص و احوال آن ها در شمار کسانی است که بعد از خود نظیری نیافته است. نظامی علاوه بر پنج گنج دیوان قصاید و غزلیاتی هم دارد.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 پخش می شود.

همچنین علاقه مندان می توانند فایل های تصویری سخنرانان این مراسم را به صورت همزمان در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس های زیر مشاهده کنند:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ مراسم بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» شاعر بزرگ ایران زمین را در فضای مجازی برگزار می‌کند.