گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شرکت سوس که مسئول مراقبت از میراث تئودور سوس گایزل است، روز سه‌شنبه همزمان با سالروز تولد این نویسنده کودک و شاعر و کارتونیست و تصویرگر و انیماتور آمریکایی اعلام کرد در شش کتاب کودکانه او برخی شخصیت‌های داستانی اشتباه و زننده تصویر شده‌اند. به همین دلیل، این کتاب‌ها از دبستان‌ها و کتابخانه‌ها جمع‌آوری می‌شوند و شاید با اصلاح و بازبینی دوباره وارد بازار شوند.

با این حال، آمار صبح روز پنجشنبه آمازون در آمریکا نشان داد از ۱۰ کتاب پرفروش این سایت معتبر فروش کتاب ۹ مورد آن مربوط به کتاب‌های دکتر سوس است. در میان ۵۰ کتاب پرفروش آمازون هم روی جلد ۳۰ کتاب نام سوس به چشم می‌خورد. در بازار کتاب‌های دست‌دوم برخی نسخه‌های قدیمی‌تر شش کتاب این نویسنده فقید به قیمت‌های صدها دلاری خرید و فروش می‌شد. چاپ و انتشار این شش کتاب فعلا متوقف شده است.

دکتر سوس که در ۱۹۹۱ از دنیا رفت، سال‌ها پیش یکی از کتاب‌های خودش مربوط به سال ۱۹۳۷ را بازبینی و اصلاح کرده بود تا شائبه زننده و نژادپرست بودن نداشته باشد. بیش از ۶۰۰ میلیون نسخه از آثار او در قفسه‌های کتابفروشی‌های سراسر دنیا وجود دارد و شرکت سوس سال گذشته از فروش کتاب‌ها و دیگر آثار مربوط به او ۳۳ میلیون دلار درآمد داشت. این رقم سال ۲۰۱۵ حدود ۹.۵ میلیون دلار بود.

نشریه معتبر فوربز دکتر سوس را در سال ۲۰۲۰ دومین سلبریتی فقید پردرآمد دنیا اعلام کرد. بخشی از درآمد او مربوط به تولید فیلم و سریال از آثار مکتوب این نویسنده آمریکایی است و البته بیشتر آن از بازار کتاب به دست می‌آید. دکتر سوس بیش از همه با کتاب‌ها و فیلم‌های «گربه کلاه به سر»، «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» و «هورتن صدایی می‌شنود» شناخته می‌شود.