سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: زیاری با بیان اینکه نویسنده تلاش کرده با زبانی ساده و روان جنبه‌های مختلف تئاتر را به‌صورت عملی برای نوجوان‌ها توصیف کند، به هنرآنلاین گفت: به‌طور کلی کتاب به معرفی تئاتر اختصاص دارد؛ اینکه هنر تئاتر از کجا و چگونه به وجود آمد، شکل گرفت و در طول قرن‌ها گسترش یافت. در فصل‌های مختلف درباره نمایش‌ و نمایشنامه‌نویسان، تولید، بازیگری، طراحی، نور، عوامل صحنه تئاتر و سرمایه توضیحاتی ارائه شده است. چون نویسنده اهل انگلستان است فصلی را به تاریخ تئاتر بریتانیا اختصاص داده است.

وی با این توضیح که کتاب بخشی با عنوان «تئاتر خودت انجامش بده» دارد، افزود: نویسنده در این بخش مخاطب را راهنمایی می‌کند که چطور یک جوان یا گروهی از جوان‌ها که علاقه‌مند به فعالیت تئاتر هستند می‌توانند با استفاده از امکاناتی که در محیط اطراف‌شان وجود دارد از محیط خانه، محل درس، مدرسه یا کانون‌های فرهنگی این فعالیت را انجام دهند.

این نویسنده و مترجم با بیان اینکه نویسنده در فصول کتاب از مخاطب نوجوان می‌خواهد تمرین انجام دهد، اظهار داشت: این باعث می‌شود خواننده سعی کند در محیط اطراف و تئاتر کشور خودش کنکاش و تلاش کند ببیند چه چیزهایی را می‌تواند کشف کند. مثلا، در بخشی که مرتبط به سالن‌های تئاتر است مخاطبان را دعوت می‌کند کنکاش کنند در شهر محل زندگی‌شان چند مرکز نمایشی کجاهای شهر وجود دارد؟ نزدیک به هم هستند یا دور و چه امکاناتی دارند؟ نویسنده با این کار خواننده نوجوان را درگیر مسایل اجرایی می‌کند و مخاطبان با مطالعه «درباره تئاتر» خیلی راحت‌تر می‌توانند کار تئاتر انجام دهند. متوجه واقعیت این هنر شوند و دید واقع‌بینانه نسبت به آن پیدا کنند.

زیاری که سال ۹۷ از تالیف کتاب «فریادهای زیر آب» خبر داده بود، یادآور شد: این کتاب که به تمام جنبه‌های کاری سیروس الوند از دوران نوجوانی تا امروز اختصاص دارد از سوی انتشارات افراز منتشر می‌شود. کتاب به نوعی کالبدشکافی سینمای ایران قبل از انقلاب و نکات خواندنی در آن نهفته است. الوند در این اثر درباره علاقه به نقدنویسی، چگونگی علاقه‌مندی به سینما، تاثیر گرفتن از آلفرد هیچکاک و مسعود کیمیایی، آشنایی با پرویز دوایی، مطبوعات سینمایی، گزارشگری، کارهای تلویزیونی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سخن گفته است. این اثر در مرحله جمع‌آوری عکس است.