به گزارش هنرآنلاین، پیش‌تر دبیرخانه جشنواره ملی شعر دانشجویی در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اعلام کرده بود با توجه به شرایط تحمیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها، تمرکز دومین دوره این جشنواره بر برگزاری محفل‌ها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) خواهد بود.

حال قرار است نخستین دوره از دوره‌های آموزشی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی که زیر عنوان کلی «شعرآورد» برگزار خواهند شد، با تدریس دکتر اسماعیل امینی، شاعر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، زیر عنوان «از شعر گفتن...» با محویت آموزش مبانی شعر برگزار شود.

در این دوره هشت جلسه‌ای که قرار است سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ برگزار شود، اسماعیل امینی زیر سرفصل‌های چیستی شعر، زبان شعر، موسیقی‌ شعر، منطق شاعرانه و خیال در شعر، درباره قالب شعر، تداعی، نشانه‌ زبانی، هجاها، قافیه، واج‌آرایی، سجع، تناسب، تضاد، تلمیح، حسن تعلیل، اغراق و مبالغه، عینیت و ذهنیت، تشبیه و استعاره، تمثیل، و مجاز با حاضران آنلاین (برخط) کلاس سخن خواهد گفت.

این دوره آموزشی رایگان از سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه جاری آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان پس از ورود به سامانه رویتاب به آدرس roytab.ir و انتخاب صفحه جشنواره شعر دانشجویی، فرم شرکت در کارگاه آموزشی شعرآورد را می‌توانند تکمیل و در این دوره شرکت کنند.

دوره‌های آموزشی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی بخشی از روند فرآیندمحور جشنواره بوده که برای شرکت‌کنندگان آن، مشمول امتیاز رقابتی خواهد بود. با این حال، افراد علاقه‌مند نیز می‌توانند در صورت وجود شرایط لازم، به‌صورت آزاد از این دوره‌های آموزشی بهره بگیرند.