سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: «عاشقانه‌ای در منهتن»، «پیمان‌شکن»، «اوسیبل»، «پنهانی، خاموش»، «قتل شبه‌عمد»، «روسری» و «نگرانت بودم» عناوین هفت داستان این مجموعه محسوب می‌شوند.

هر یک از داستان‌ها با زبانی ساده ولی نگاهی نو روایت شده‌اند و عواطف انسانی را در خود جای داده‌اند. روایت یاس و بی‌رحمی آدم‌ها در عین مهربانی تضادهایی است که این هفت داستان را خواندنی می‌کند. نویسنده از ناتوانی سالمندی، شور جوانی، جامعه امریکایی تصویر متفاوتی ارائه کرده است و داستان‌هایی خلق کرده که پایان‌های غافل‌کننده‌ای دارند.

سه داستان «عاشقانه‌ای در منهتن»، «پنهانی، خاموش» و «قتل شبه‌عمد» نیز توسط نوجوانانی روایت می‌شود که با صحنه خشونت‌بار جنایت مواجه شده‌اند و در دو داستان شاهد مرگ والدین خود نیز بوده‌اند.

در بخشی از داستان «پیمان‌شکن» می‌خوانیم: «آخرین باری که مادرم کورنلیا نیسنباوم و خواهرش کنستانس مادرشان را دیدند یک روز قبل از یازدهم آوریل ۱۹۲۳ بود، روزی که او برای همیشه از زندگی‌شان ناپدید شد. صبحی بارانی و مه‌آلود بود. آن‌ها دنبال مادرشان می‌گشتند چون به‌نظر می‌رسد در خانه اتفاقی افتاده، مادر پایین نیامده بود تا صبحانه آماده کند، بنابراین چیزی نداشتند بخورند جز آنچه پدرشان به آن‌ها داده بود، یعنی بلغور چسبناکی که از صبح روز پیش مانده و با عجله روی اجاق گرم شده بود، به ته تابه چسبیده بود و مزه سوختگی می‌داد. پدر به‌نظرشان عجیب می‌آمد؛ لبخند می‌زد، ولی انگار چیزی نمی‌دید، مثل دیکمن، پدر روحانی، که صبح‌ها یکشنبه پشت میز خطابه و هنگام تلاوت کتاب مقدس خیلی خشمگین بود. چشم‌هایش خون افتاده بود و صورتش با این که از سرمای زمستان رنگ پریده بود، برافروخته و قرمز شده بود. آن روزها مردی خوش‌قیافه ولی خشن و عبوس بود. موهای روی شقیقه‌اش جوگندمی بود و ریش نوک‌تیز و زبری با رگه‌هایی خاکستری داشت ولی موی سرش سیاه و نرم بود و از پیشانی به سمت بالا به‌حالت کاکلی شانه می‌شد. وقتی مادر نبود که وساطت کند دخترها از پدرشان می‌ترسیدند، انگار هیچ‌کدام نمی‌دانستند بدون مادرشان که هستند».

جویس کرول اوتس در ۱۶ ژوئن ۱۹۳۸، در نیویورک به دنیا آمده است. مادربزرگش در ۱۴ سالگی اولین ماشین تحریر را برای او خرید و او را به صورت غیر مستقیم وارد حیطه نوشتن کرد. این نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس ۸۱ ساله تا امروز جوایز معتبری از جمله جایزه کتاب ملی امریکا را کسب کرده و در کارنامه خود نگارش بیش از صد رمان، مجموعه داستان کوتاه، نمایشنامه و زندگی‌نامه را دارد.

او در چند سال اخیر یکی از شانس‌های دریافت نوبل ادبیات شناخته می‌شود و به دلیل پرداختن به موضوعات بحث‌برانگیز جامعه امریکا در آثارش مورد تحسین قرار گرفته است. «جانورها»، «عشق تابستانی»، «مرد بدون سایه»، «کنار دروازه شمالی»، «آن‌ها»، «قصه‌های خیانت» و ... از جمله آثار این نویسنده هستند. او امسال برنده جایزه ادبی ۲۰۰ هزار یورویی «سینه دل دوکا» فرانسه شد.

کتاب «عاشقانه‌ای در منهتن» نوشته جویس کرول اوتس با ترجمه مهری شرفی در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوش منتشر شده است.

عاشقانه ای در منهتن