سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ناصر کوشان نویسنده و پژوهشگر تئاتر، از انتشار نمایشنامه "زمان رازداری" از سوی انتشارات پیام چارسو خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این متن در مورد مادر و دختری است که با هم زندگی می‌کنند. مادر، دختر را اسیر خود کرده و به‌نوعی آزادی او را گرفته است که مبادا ازدواج کند و او تنها شود.

او هم‌چنین از چاپ کتاب "تاریخ تئاتر اصفهان" با نگاهی به زندگی رضا ارحام‌صدر گفت و ادامه داد: این اثر از مجموعه تئاتر ایران در گذر زمان توسط انتشارات افراز منتشر شده است. کتاب مدت کوتاهی است نشر یافته ولی ناشر در تدارک چاپ دوم است. این اثر در چهارده بخش نوشته‌ شده و شرح دورانی است که نمایش به شکل "بقال‌بازی" و "تخت‌ حوضی" و وارداتی از دوره‌ قاجاریه آغاز می‌شود تا تئاتر غیرسنتی به شیوه اروپایی که در باشگاه ارامنه‌ جلفا از سال ۱۲۶۶ شروع شد. بخش دوم کتاب با عنوان "آن که می‌خنداند، خنداندنِ مردم بی‌لبخند را" به بداهه‌سازی‌های رضا ارحام‌صدر و ناصر فرهمند در تئاتر اصفهان اختصاص دارد که هر دو در سیر تاریخ نمایش در اصفهان بداهه‌گوی برجسته‌ای بودند و روی هجو و کمدی کار کرده‌اند.

کوشان که این روزها مشغول نگارش نمایشنامه‌ "رؤیای بیداری" بر اساس "آندورا" نوشته ماکس فریش است، افزود: این اثر توسط زنده‌یاد حمید سمندریان ترجمه شده است. "رؤیای بیداری" درباره معلمی است که به کشور همسایه مهاجرت می‌کند و پس از ۲۱ سال باید تاوان کار اشتباه خود را پس بدهد.

او مقاله‌ای با عنوان "مروری بر پیدایش نمایش‌های گذشته تا امروز" نوشته که قرار است در یک کتاب با محوریت اصفهان منتشر شود و اظهار داشت: در این مقاله، تاریخ نمایش از به وجود آمدن معرکه، نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و سیری که طی می‌کند و به سال‌های ۱۳۰۰ می‌رسد بررسی شده است. در ادامه به نمایشنامه‌های ترجمه‌شده، تئاتر سیاه‌بازی و نمایش تخت‌حوضی پرداختم تا آغاز فعالیت کارگاه ترجمه ارامنه در چهارباغ که با نسل بعدی تئاتر مدرن، دوره انقلاب و حال حاضر ادامه پیدا می‌کند.